Voordelen van E-commerce SEO

Het maakt niet uit of je een e-commerce site of een webpagina hebt; 

Je wilt natuurlijk bij de eerste zoekresultaten verschijnen en zo meer bezoekers en aankopen krijgen. Maar daarvoor moet je aan een goede positionering doen, iets wat velen niet weten.

SEO voor e-commerce is een term die wordt gebruikt om het zoekoptimalisatie proces voor e-commerce winkels te beschrijven. Simpel gezegd, het is een set van regels die moeten worden toegepast op een e-commerce site om het zoek vriendelijk te maken.

Wat is het verschil tussen SEO voor e-commerce en SEO? E-commerce omvat alle concepten van algemene zoekoptimalisatie met een aantal winkel site-specifieke aanbevelingen die niet van toepassing zijn op andere soorten websites. Bijvoorbeeld, voor een niet-commerciële site, categorie pagina’s zijn niet zo essentieel vanuit het oogpunt. Echter, voor een e-commerce site, ze zijn van cruciaal belang en vereisen speciale aandacht. Een ander punt is bloggen. Een actieve blog speelt een belangrijke rol in e-commerce website optimalisatie en SEO voor niet-e-commerce sites.

Maar wat is SEO positionering? Wanneer je de internetwereld betreedt en een bedrijf wilt beginnen, moet een term je vergezellen en zeer attent zijn op veranderingen. Dit woord omvat technieken die een website kan toepassen op zijn website om de positie en zichtbaarheid te verbeteren. En al deze zullen worden weerspiegeld in de browser zoekpagina’s. De wijdverspreide is Google, gebruikt op meer dan 90% van de computers, mobiele telefoons en tablets.

Voordelen van marketing zoekmachine

Waarom zouden winkeliers aan SEO moeten doen?

Invloed op zoekmachines.

Dit is geen hobby of een amusements site; het is een bedrijf dat moet verkopen, winst moet maken, en mettertijd moet groeien. Zoekmachines beantwoorden miljoenen zoekopdrachten per dag, en vele daarvan hebben betrekking op e-commerce. Duizenden mensen per dag gebruiken search om een product te vinden om te kopen. Met de hulp van SEO, kan een online winkel worden opgewaardeerd in Google ranking en het webverkeer verhogen.

Een hoge positie krijgen met keywords.

Je hebt gericht verkeer nodig. Gericht organisch verkeer komt van gebruikers die precies weten wat ze willen. Deze gebruikers hebben duidelijke bedoelingen, en ze geven een zoekopdracht in het zoekvak. Bijvoorbeeld, wanneer een gebruiker typt “koop een waterdichte HD-camcorder” in het zoekvak, ze hebben een doel, en als je een e-commerce site die camcorders verkoopt, dergelijke gebruikers zijn het meest waarschijnlijk om jouw site te vinden met behulp van zoekwoorden. Met SEO, kun je identificeren en optimaliseren van die long-tail keywords om jouw online winkel rankings te stimuleren en je bedrijf te beïnvloeden.

 

Online winkel SEO is de manier om een duurzame online business op te bouwen.

Als je al een online winkel hebt, moet je verschillende manieren weten om direct verkeer naar jouw website te krijgen. Adverteren op Google Ads is een van de meest populaire en effectieve manieren om snel verkeer te krijgen, gevolgd door sociale media (afhankelijk van jouw niche). Het probleem met deze methoden is dat het verkeer en de verkoop zal dalen zodra je stopt met betalen voor advertenties. Reclame verkeer is geen SEO; het is SEM. Een goed ontworpen SEO-campagne zal verkeer naar jouw website, 24 uur per dag, zeven dagen per week voor maanden of zelfs jaren brengen. SEO heeft tijd nodig om te werken, maar de resultaten blijven op lange termijn, het leveren van een hogere ROI op de lange termijn dan elke andere marketing methode. Dus, als je een bedrijf wilt dat het verkeer zal genereren op zijn eigen manier zonder te vertrouwen uitsluitend op betaalde reclame, SEO is de manier om te gaan.

 

Het maken van een gebruiksvriendelijke website.

Veel SEO concepten hebben te maken met usability en hoe websites gebruiksvriendelijker te maken voor zowel zoekmachines als gebruikers. Wanneer je besluit de richtlijnen te omarmen of een SEO consultant in te huren om je te helpen jouw site te optimaliseren, is het eindresultaat een site die toegankelijker is om te gebruiken en hoger in de zoekresultaten staat.

SEO helpt je om jou conversie te verhogen. Zoekmachine optimalisatie helpt je niet alleen om het soort verkeer te krijgen dat je wilt, maar kan ook jouw conversiepercentage verhogen. Conversie optimalisatie is een tijdrovend proces en vereist veel A/B testen, maar het is gebaseerd op SEO principes, en daarom is het succesvol.

Beste SEO strategieën voor e-commerce

Het bereiken van al jouw doelen, d.w.z. het verhogen van verkeer en conversies met SEO, is niet eenvoudig. 

Echter, sommige strategieën kunnen niet worden genegeerd als je de positionering van jouw e-commerce site in de zoekresultaten wilt verbeteren.

Analyse van de concurrentie. 

Om een voorsprong op de concurrentie te krijgen, moet je voordat je begint met de uitvoering van jouw SEO-strategie, weten hoe en wat jouw concurrenten doen (en het dan beter doen);

 

Het vinden van de juiste zoekwoorden. 

Wie een e-commerce site wil optimaliseren, moet in staat zijn om de specifieke marktniche te identificeren waarin hij zou kunnen verschijnen en (in het geval van lokale bedrijven) zich richten op de geolocatie van het trefwoord;

 

Optimalisering van de structuur. 

De algemene regel van e-commerce is dat productbeschrijvingen op een site niet meer dan drie klikken van de startpagina verwijderd mogen zijn;

 

Optimaliseren van interne links.

Om de positionering van jouw e-commerce in de zoekresultaten te verbeteren, is het belangrijk om verschillende links te creëren tussen producten en de interne inhoud van de site;

 

Optimalisatie van metadata. 

Goed SEO werk voor e-commerce kan niet los worden gezien van een SEO-vriendelijke URL (deze moet de webpagina beschrijven, de productnaam en categorie bevatten) en pagina metadata zoals titel en beschrijving van de tag en afbeeldingen zoals alt-tekst, correct ingevuld (productnaam mag niet worden weggelaten);

 

Canonicalisatie in e-commerce een enkel product. 

Zodat het kan worden benaderd vanuit verschillende pagina’s, afhankelijk van het pad van de gebruiker (bijvoorbeeld op basis van de volgorde waarin het product wordt weergegeven). Daarom is het essentieel om correct en nauwkeurig gebruik te maken van relatieve canonieke tags (attributen die de zoekfunctie vertellen welke URL het meest representatief is onder de URL’s die naar dezelfde inhoud verwijzen om te voorkomen dat de zoekfunctie de pagina’s als duplicate content leest en deze bestraft).

 

Unieke productspecificatie-inhoud mag geen kopie zijn van andere specificaties op het internet;

Ze moeten worden geschreven vanuit een SEO-perspectief en vergezeld gaan van andere originele inhoud, zoals how-to gidsen, recensies, persberichten en gasten berichten.

Wat houdt E-commerce Website Optimalisatie in?

Wanneer het er op aankomt om een e-commerce website te optimaliseren, zijn er duidelijk hoofddoelen waar je je op moet richten.

Optimaliseren van trefwoorden

Structuur van de site

Interne links

Bruikbaarheid

Compatibel met mobiele apparaten

Meningen van gebruikers

Integratie met sociale netwerken

Verrijkte scherven

Voor e-commerce website optimalisatie en trefwoord optimalisatie, moet je ervoor zorgen dat jouw pagina het meest relevante trefwoord op strategische plaatsen heeft. Dit omvat de pagina titel, headers, product beschrijvingen, afbeelding bestandsnamen, alternatieve afbeelding tag, URL, enz.

Vergeet niet dat dit element de bruikbaarheid, ranking en conversies met betrekking tot de site structuur drastisch kan beïnvloeden. Idealiter richt je je op een platte site-architectuur waarvan het ontwerp vereist dat de gebruiker zo weinig mogelijk klikken gebruikt om van de startpagina naar de productpagina te navigeren.

Wat interne links betreft, kunt je met dit aspect jouw ankertekst instellen, die kan helpen bij de rangschikking van jouw belangrijkste trefwoorden. Maar de pagina moet een redelijk aantal voorkomens van de meest frequente woorden hebben, omdat Google spamfilters overmatig gebruik van trefwoorden op de pagina kunnen herkennen en sancties kunnen opleggen aan jouw website.

Tot slot, als het gaat om de bruikbaarheid van een e-commerce website, moet deze gebruiksvriendelijk, betrokken en behulpzaam zijn. Een goede gebruikerservaring betekent ook dat potentiële klanten meer tijd op de site zullen doorbrengen.

FAQ:

 

Hoeveel kosten e-commerce advertenties?

De kosten van e-commerce business promotie diensten en e-commerce advertenties hangt af van wat voor soort diensten je nodig hebt en wie ze levert.

 

Wat houdt SEO voor e-commerce in?

SEO voor e-commerce is een must voor alle winkels. Een goed geoptimaliseerde winkel zal hoger scoren in de zoekmachines, wat leidt tot meer verkeer en verkoop.

 

Wat is het verschil tussen SEO en SEO voor e-commerce?

Het verschil tussen gewone SEO en e-commerce SEO is dat de laatste specifieke richtlijnen bevat die van toepassing zijn op e-commerce sites. 

Zelfs als je verkoopt via AdWords of andere PPC-platforms, is het uitgeven van een bepaald bedrag voor een online winkel de beste investering die u kunt doen voor jouw bedrijf. De beste manier om jouw winkel te optimaliseren voor de zoekmachines is om een gestructureerde aanpak te gebruiken.

 

Is SEO goed voor de e-commerce website promotie?

SEO heeft de hoogste ROI voor alle e-commerce marketing campagnes. Echter, Google Ads kan je hetzelfde resultaat brengen in een kortere periode, soms is het promoten van jouw webshop nog beter met de hulp van AdScale subsidiaire reclame tools.

Wij zijn hier om je te helpen

Wacht niet langer, schakel over op de nieuwste technologie