Veelvoorkomende e-commerce fouten
De moderne samenleving heeft behoefte aan een constante consumptie. E-commerce reclame is een manier om de klant de noodzaak tot aankoop van een bepaald product of dienst over te brengen.
Reclame dient voor een aantal functies. In de eerste plaats zal zij de functie vervullen van het overbrengen van bepaalde informatie; dankzij reclame komt de klant meer te weten over het product, vormt hij zich een bepaalde mening over het product, en op basis van de gekregen gegevens begint de vorming van merkentrouw.
Naast de vele voordelen, brengt het runnen van een webshop ook zijn eigen complexiteiten en uitdagingen met zich mee. Bij het bouwen van jouw website, kun je e-Commerce fouten maken door het missen van klanten en het verliezen van winst. Dit kan de oorzaak zijn van slechte webshop.
Iedereen maakt fouten, zelfs de meest ervaren specialisten. Een mislukte marketingcampagne kan leiden tot een verlies van budget en een daling van de verkoop.
Wij adviseren je om jouw advertentie-uitgaven en PPC-prestaties regelmatig te herzien en daarbij gemeenschappelijke problemen te onderzoeken en te benchmarken. Zelfs de meest ervaren internet marketeers zijn voortdurend bezig met het verbeteren van site design, targeting, site rankings, metrics, branding. Op deze manier kun je anticiperen op knelpunten, leren van andermans fouten, en geld en tijd besparen.
In dit artikel nemen we een kijkje naar de meest voorkomende online shopping advertentie fouten die de oorzaak zijn van slechte e-commerce websites.
eСommerce fouten die mensen vaak maken
Omdat jouw webshop populair zou zijn bij kopers en een behoorlijke winst zou opleveren, is het de moeite waard om hem correct te ontwerpen en moderne technologieën te volgen.
Tijdens het analyseren van de pagina’s, merkten we e-Commerce fouten die je moet vermijden bij het maken van jouw webshop.
- Geen dagelijkse limiet voor campagnebudget
Een veel voorkomende fout. Vooral in het begin van advertentiecampagnes, wanneer je net aan het kijken bent hoe effectief bepaalde advertenties zullen zijn. Een plotse piek in de vraag en jouw budget is onherroepelijk opgebruikt.
De functie die het budget voor de testperiode toekent, helpt om dit scenario te vermijden. Bepaal je dagbudget, lanceer campagnes en monitor de statistieken. Zodra de tekst leiders en creatieve leiders zich beginnen af te tekenen, kun je het budget voor jouw campagnes met hen verhogen.
Het dagelijkse startbudget mag niet opraken tijdens de lunchpauze. Als we al het geld uitgeven voordat de advertentie op is, krijgen we minder leads tegen een hogere kostprijs. Om impressies de hele werkdag te laten duren, moet je zowel het dagbudget verhogen ofwel het tarief verlagen.
- Werk niet met het aantal impressies gedurende de dag
Een professionele marketeer moet voortdurend statistieken verzamelen over verschillende parameters. Laat de advertentie account en het excel bestand altijd open staan op jouw werk laptop. En jezelf – regelmatig “af te nemen indicatoren” van de conversie van bezoekers naar leads door de tijd.
Track top-performing time slots en verhogen advertentie impressies tijdens die uren met een bod aangepassen schema. Omgekeerd, verminderen het aantal vertoningen of volledig te verwijderen tijdens de periode waarin jouw publiek niet erg actief is. Het belangrijkste is om nauwkeurig het patroon tussen de tijd van de show en het rendement vast te stellen. En houd er rekening mee dat soms andere factoren de prestaties kunnen beïnvloeden.
Als het callcenter ‘s nachts gesloten is, en jouw publiek houdt ervan om te bellen, dan is het beter om advertenties uit te schakelen tijdens deze tijd. Als de conversie naar bestellingen toeneemt, bijvoorbeeld tijdens de lunchpauze, verhoog dan de impressies op de gepaste uren, maar vergeet niet om de operatoren voor te bereiden op de toevloed van oproepen.
- Heb het apparaattype niet geconfigureerd
Het is raar als je website in 2021 niet mobielvriendelijk is. Als dit echter ineens wel het geval is, schakel ze dan uit in targeting. Eigenaren van responsive versies en landingspagina’s kunnen er beter aparte mobiele advertenties voor maken.
De take away van deze korte alinea is simpel: vergeet niet om de instellingen te controleren van de apparaten die je advertentie tonen.
- Sites niet analyseren
Het is beter om sites te weigeren waar je veel geld aan uitgeeft en geen resultaten boekt. Je moet gewoon eerst zeker zijn dat het probleem echt in de sites zit.
Je kunt de doeltreffendheid van campagnes per site zowel in het YAN als in het CCM evalueren. Om dit te doen, is het voldoende om een paar honderd kliks te verzamelen of ten minste één conversie te krijgen. Als je geen conversies ziet of hun kosten zijn hoger dan de KPI, controleer dan of er bijbehorende conversies zijn. Als die er niet zijn, dan gaan we over tot de studie van de inhoud.
Kijk welke advertenties worden weergegeven op een achterblijvende advertentie, en als ze elders beter presteren, schakel die advertentie dan uit. Het is zeer noodzakelijk advies over hoe je de meest voorkomende webshops advertentie fouten te vermijden.
Dus, maak niet zulke fouten als je een goed draaiende webshop wilt.
Probeer deze fouten te vermijden in jouw e-commerce bedrijf
Hieronder vindt je een lijst van de e-Commerce fouten die je kunt maken bij het opzetten van jouw webshop. Dus hoe voorkom je een slechte webshop?
- Streef ernaar om op de eerste plaats te komen
Aspirant-marketeers vinden vaak dat een positie boven alle advertenties de beste resultaten oplevert. Je kunt echter uitstekende conversieratio’s behalen op zowel de derde als de vierde plaats. Tegelijkertijd bespaar je aanzienlijk op het budget dat nodig is om helemaal bovenaan te komen.
Test deze strategie. Probeer je CPC te verlagen voor jouw campagne zoekwoorden. De advertentie zal naar beneden gaan, maar zal de conversie naar beneden gaan? Je zult hoogstwaarschijnlijk geld kunnen besparen en niet extra hoeven te betalen om klanten te krijgen. Als de conversie daalt, kun je altijd jouw biedingen verhogen en jouw advertenties terug te keren naar hun oude posities. Het is een van de belangrijkste e-Commerce fouten.
- Je toont advertenties op onnodige woorden
Als je kleding verkoopt en je vindt de zoekopdracht “jurk reparatie” in het rapport, voeg dan het woord “reparatie” toe, om aan negatieve zoekwoorden aan advertenties voor dergelijke zoekopdrachten uit te sluiten. Bijvoorbeeld; Als je nieuwe telefoons verkoopt, dan is het duidelijke negatieve woord “gebruikt”. Voeg het toe aan negatieve keywords, en wanneer een consument zoekt naar “koop een gebruikte telefoon,” zal jouw advertentie niet meer worden getoond.
Hoe nauwkeuriger de zoekwoorden zijn voor zowel negatief als positieve keywords, hoe effectiever contextueel adverteren zal zijn.
Hoe hoger de CTR en hoe lager de kosten zijn voor de juiste aangetrokken consument. En, hoe hoger de CTR, hoe hoger de advertentie kwaliteitsindicator is, en hoe lager de kosten per klik zijn.
- Gebruik geen advertentie beheerdiensten met een cashback functie
Sommige diensten bieden extra voordelen voor het aanvullen van advertentieaccounts. Bovendien stellen ze je in staat om advertentiebudgetten in één enkele interface te beheren, wat je serieus tijd zal besparen. Daardoor krijg je niet alleen een deel van jouw reclame-uitgaven terug, maar hoef je ook niet van de ene rekening naar de andere te gaan om elk advertentiesysteem aan te vullen.
- Targeting zonder gebruik van een parser
Targeting op sociale media is een moeizaam proces dat een serieuze analyse van het doelpubliek vereist.
Verkopers van babyproducten kunnen bijvoorbeeld ouders vinden op basis van de leeftijd van hun kinderen.
En online parfumerie boetieks – echtgenote, van wiens vrouwen over drie dagen jarig zijn.
Je kunt ook degenen vinden die specifieke muziek hebben gepost. Of een promo post leuk vond, commentaar gaf, reposte.
Bovendien zijn er veel filters om gemeenschappen te sorteren, evenals gebruikers: op interesses, gedrag, hoeveelheid inhoud. Experimenteer met verschillende doelgroepen en vind degenen die jouw aanbod nodig hebben. Wij raden je aan hier extra aandacht aan te besteden om de meest gemaakte fouten bij advertenties te vermijden door webshops.
- Zelden veranderen creatieven
Foto’s en teksten liggen, net als mensen onder voortdurende stress, de neiging om “op te branden”. Ze worden saai, ze beginnen herkend te worden en er wordt minder op gereageerd. CTR daalt, de prijs stijgt. Minder verkeer betekent minder conversie naar leads.
Maak er een regel van om jouw creatieve strepen ten minste om de twee weken te veranderen. Zelfs tijdens de tests moet je ten minste 5-6 creatieven hebben met verschillende boodschappen: speels, ernstig, kort, enz. Zelfs als je van tevoren de mislukking van sommige illustraties voorspelt (de meest voorkomende – het “volwassen” publiek houdt niet van tekenfilmfiguren), is het nog steeds beter om een budget voor de tests uit te geven. Je zult hoogstwaarschijnlijk een prachtige ontdekking doen.
Gebruikers zullen minder irrelevante advertenties te zien krijgen, en digitale marketeers zullen betere statistieken voor hun campagnes zien. We hopen dat deze tips je helpen om de meest gemaakte fouten in online shopping advertenties te vermijden.
Wanneer je onze site bezoekt, let dan op nuttige site blokken zoals ons bedrijf, succes verhalen, en blog. Er zijn veel interessante punten om je te helpen in jouw werk.
Hoe vermijd je fouten in het ontwerp van een e-commerce website?
Een van de eerste taken bij het ontwikkelen van jouw site zal zijn om de structuur en samenstelling van de site zelf te bepalen. Het zal je helpen voorkomen, om de meest voorkomende webshop advertentie fouten te maken. Afgezien van de homepage, moet je erachter komen hoe je jouw productpagina’s wil organiseren, zodat jouw klanten intuïtief kunnen vinden wat ze zoeken.
Er zijn enkele tips over hoe fouten te vermijden in e-Commerce website design:
- Gebruiksvriendelijke navigatiemenu’s bijwerken
Gebruik gebruiksvriendelijke navigatiemenu’s voor productcategorieën op topniveau die al jouw subcategorieën bevatten.
Dit zal het voor nieuwe klanten gemakkelijker maken om jouw site te bezoeken en te vinden wat ze zoeken zonder veel giswerk.
- Zorg voor eenvoudige navigatie met de zoekbalk
Zelfs als je een goed doordachte structuur hebt, kan het zijn dat je ongeduldige klanten hebt die niet willen bladeren omdat ze precies weten waar ze naar op zoek zijn. De zoekbalk geeft hen de mogelijkheid om meteen te vinden wat ze zoeken.
De zoekfuncties op hoog niveau kunnen wat tijd en moeite kosten, maar het is de moeite waard.
Zoekbalken zijn krachtige hulpmiddelen die klanten kunnen gebruiken om snel naar een verkoop te gaan. Als ze op zoek zijn naar jouw product en het kunnen vinden, kunnen ze besluiten het ter plekke te kopen; als het echter niet verschijnt, kunnen ze de website verlaten in de veronderstelling dat het product er niet is.
- Maak jouw website met veel functies
Wanneer je een interface kiest om jouw website en webshop te ontwerpen, moet je over alle belangrijke functies beschikken die je nodig zou kunnen hebben om de verkoop te verhogen en de productiviteit te verhogen.
- Pas jouw website aan voor mobiele apparaten
Tegenwoordig surfen steeds meer mensen op internet en zoeken ze vanaf hun mobiele apparaten in plaats van vanaf hun computer.
Hoewel dus nog steeds meer mensen shoppen vanaf hun computer dan vanaf hun telefoon, blijft er een aanzienlijk deel van de gebruikers dat je zou kunnen verliezen als jouw site niet mobiel-responsief is.
Simpel gezegd: een site moet automatisch de grootte, het formaat en de inhoud aanpassen zodat deze perfect past op elk apparaat of scherm, inclusief desktops, laptops, tablets en mobiele apparaten.
- Neem gedetailleerde productbeschrijvingen op
Een belangrijk onderdeel van het ontwerp van jouw website en webshop is de inhoud van de pagina. De productbeschrijvingen in jouw webshop zijn van vitaal belang.
- Gebruik product foto’s van hoge kwaliteit
Hoewel productbeschrijvingen van cruciaal belang zijn, is het handig om te onthouden dat “een foto meer zegt dan duizend woorden”. Daarom moet het ontwerp van jouw webshop hoogwaardige afbeeldingen bevatten van het product dat ze bekijken. De overgrote meerderheid van de kopers wil kunnen zien wat ze kopen, vooral als het om fysieke producten gaat.
Probeer dus ook deze tips in acht te nemen om de meest voorkomende advertentie fouten te vermijden.
Tips voor het bouwen van een e-commerce website en veelvoorkomende e-Commerce fouten voor het vermijden van de meest voorkomende advertentie fouten.
Tips |
Veelvoorkomende e-commerce fouten |
|
|
FAQ:
Wat zijn de meest voorkomende fouten bij het bouwen van eСommerce websites?
Enkele van de belangrijkste fouten zijn:
- Onbegrip van de interesses van het publiek;
- Slechte product beschrijving;
- Ongeldige productinformatie;
- De site is niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten;
- E-mail is niet geautomatiseerd.
Waarom zijn consumenten niet geïnteresseerd in jouw webshop?
De volgende punten bevatten e-Commerce fouten:
- Je kiest de verkeerde platforms;
- Jouw webshop is onveilig;
- Er is GEEN duidelijke structuur van jouw commerciële voorstellen;
- jouw site is van slechte kwaliteit of is een kopie van andere sites;
- Foto’s en video’s op jouw site zijn van slechte kwaliteit;
- Jouw site heeft een slechte navigatie;
- je doet geen moeite om potentiële klanten te werven.
Waardoor werkt een e-business website slecht?
De grootste reden voor een slechte webshop is een overvolle homepage. Probeer niet om een heleboel informatie op één pagina te proppen. Dit zal mensen ervan weerhouden zich vertrouwd te maken met belangrijke informatie, omdat het gewoon moeilijk voor mensen zal zijn om het te lezen.
Wat zijn de meest voorkomende fouten in e-Commerce website ontwerp?
- Te weinig van alles past in een beperkte ruimte;
- Het ontwerp is te verwarrend en te complex voor de visuele perceptie;
- Verkeerd geselecteerde of lage kwaliteit foto’s;
- Slecht geconstrueerde site navigatie;
- Het doel van jouw site is niet zichtbaar.