Over Performance Max campagnes
Performance Max is een nieuw doelgericht campagnetype waarmee performance-adverteerders vanuit één campagne toegang hebben tot al hun Google Ads-inventaris. Het is ontworpen als aanvulling op uw op trefwoorden gebaseerde zoekcampagnes om u te helpen meer converterende klanten te vinden via alle kanalen van Google, zoals YouTube, Display, Zoeken, Ontdekken, Gmail en Kaarten.
Performance Max helpt u de prestaties te verbeteren op basis van uw gespecificeerde conversiedoelen en levert meer conversies en waarde op door de prestaties in real-time en over de kanalen heen te optimaliseren met behulp van Smart Bidding. Performance Max combineert automatiseringstechnologieën van Google op het gebied van bieden, budgetoptimalisatie, doelgroepen, creatives, attributie en meer. Ze worden allemaal aangestuurd door uw specifieke advertentiedoelstelling (bijvoorbeeld als u een CPA- of ROAS-doelstelling hebt) en de creatieve middelen, doelgroepsignalen en optionele gegevensfeeds die u verstrekt.

Doelen van een Performance Max campagne

Vind meer converterende klanten
U past de doelen aan die belangrijk zijn voor uw bedrijf en maximaliseert conversies of conversiewaarde.
Met Performance Max kunt u klanten betrekken bij alle kanalen van Google.
Met Google’s real-time inzicht in consumentenintenties en -voorkeuren, gekoppeld aan uw input met behulp van publiekssignalen, kan Performance Max nieuwe klantsegmenten ontsluiten die u misschien niet had verwacht.
Performance MAX – betere prestaties icm meer waarde
Gegevensgestuurde attributie over kanalen optimaliseert voor de meest incrementele touchpoints die klanten naar conversie leiden.
Machine learning-modellen worden gebruikt om nauwkeurigere voorspellingen te doen over welke advertenties, doelgroepen en creatieve combinaties voor u het beste presteren.
Performance MAX – meer inzichten
Performance Max asset reporting kan u helpen begrijpen welke creatives de prestaties beïnvloeden en u helpen bij het optimaliseren van campagnes om de ROI te verhogen.
Nieuwe inzichten, zoals stijgende zoektrends, kunnen u helpen veranderingen in prestaties te begrijpen en uw bredere bedrijfsstrategie te informeren.
Wanneer te gebruiken
Performance Max is de beste optie om te gebruiken wanneer:
– U specifieke advertentie- en conversiedoelen hebt (bijvoorbeeld het stimuleren van online verkoop, leadgeneratie en andere).
– U wilt de prestaties van uw campagne maximaliseren en u bent niet beperkt door het kanaal waarop uw advertenties verschijnen.
– U wilt gemakkelijk toegang tot alle advertentiekanalen van Google via één enkele campagne.
– U wilt extra bereik en conversiewaarde buiten zoekwoordgebaseerde campagnes.
Google Ads-automatisering
Google Ads automation maakt gebruik van machine learning om uw bedrijf te laten groeien. U kunt uw unieke expertise toevoegen, zoals budget, bedrijfsdoelstellingen en conversies die u wilt meten. Google Ads automation vindt dan potentiële klanten voor uw doelstellingen en serveert de meest geschikte advertentie, met het optimale bod, om de campagneprestaties te maximaliseren.
Smart Bidding in combinatie met attributietechnologie helpt om de beste opties voor uw campagne in alle Google-inventaris te bepalen en om biedingen te bepalen op de veilingen die de hoogste waarschijnlijkheid hebben om uw bedrijfsdoelstellingen in real-time te behalen. Onze machine learning wordt versterkt wanneer u publiekssignalen toevoegt aan uw Performance Max-campagne.
Campagne-input
Performance Max gebruikt machine learning-modellen om biedingen en plaatsingen te optimaliseren om conversies of conversiewaarde voor uw doelstellingen te stimuleren, maar u levert belangrijke input zoals publiekssignalen (inclusief uw klantgegevens) en tekst, afbeeldingen en video van hoge kwaliteit die uw campagneprestaties aanzienlijk kunnen verbeteren. U kunt ook belangrijke input leveren over welke soorten conversies het meest waardevol zijn voor uw bedrijf door conversiewaarden toe te passen en waarderegels in te stellen. Instellingen voor merkveiligheid op accountniveau zijn ook beschikbaar, zodat u Google Ads kunt vertellen over de typen inhoud waarin u niet wilt dat uw advertenties worden weergegeven.