Advertentiecampagnes krijgen geen verkeer
Leer hoe je problemen kunt identificeren die een gebrek aan verkeer kunnen veroorzaken en hoe je ze kunt oplossen.
Dus je hebt een advertentiecampagne gemaakt en een paar dagen gewacht, maar je hebt nog geen verkeer ontvangen? Zo ja, dan zal deze gids je helpen te identificeren welke problemen dit kunnen veroorzaken en wat je kunt doen om ze op te lossen.
Ongeldige betaalmethoden
Je advertenties zijn niet actief als een of meer betaalmethoden voor AdScale, Google of Facebook ongeldig zijn. Daarom zul je geen verkeer ontvangen.
Je kunt dit probleem herkennen als er een rode waarschuwingsbanner in je Ads dashboard verschijnt.
Hoe op te lossen:
Schakel in het factureringsgedeelte van je account over op een geldige betaalmethode.
Opmerking: In sommige gevallen kunnen meerdere betalingspogingen mislukken, ook al is je kaart geldig.
In dit gevallen kun je proberen je kaart rechtstreeks te belasten via de factureringssecties van Facebook en Google.
Google & Facebook schorsingen
Je advertenties zullen niet actief zijn en geen verkeer ontvangen als je Google- of Facebook-advertentieaccounts zijn geschorst.
Je kunt deze kwestie herkennen als er een rode waarschuwingsbanner verschijnt in je Ads dashboard. Opmerking: Met betrekking tot Google zie je alleen een rode waarschuwingsbanner als de geschorste account door AdScale is aangemaakt.
Als de gekoppelde Google Ads of Google Merchant niet door AdScale is aangemaakt, kunt u alleen controleren of de account is geschorst door naar uw Google Ads of Google Merchant accounts te gaan.
Hoe op te lossen:
Om een accountschorsing op te lossen, moet je een beroep doen op Google of Facebook, met het verzoek het account vrij te geven. Er zijn complete handleidingen over hoe je contact kunt opnemen met Google Ads, Google Merchant en Facebook support.
Facebook – De doelgroepen zijn te klein
Als de doelgroepen die je gebruikt te klein zijn om via Facebook te targeten, kan dit leiden tot minder of zelfs geen verkeer.
Dit komt meestal voor bij remarketing audiences, die smaller zijn dan audiences voor nieuw verkeer.
Hoe op te lossen:
- Gebruik meer new traffic audiences – Deze audiences zijn breed en zijn meestal niet afhankelijk van pixel- of winkelgegevens om te draaien. Als je niet veel gegevens hebt, is het gebruik van audiences zoals Broad audience en Smart lookalike een geweldige manier om meer verkeer te krijgen.
- Maak bredere klantsegmenten – Als je klantsegmenten gebruikt om je klanten te retargeten, is het mogelijk dat het segment dat je hebt gemaakt niet genoeg mensen bevat om via Facebook te targeten. Het is aanbevolen om ten minste 200-300 mensen in je klantsegmenten te hebben voor retargeting doeleinden. Als je segment niet genoeg mensen bevat, probeer het dan breder te maken door de targetingopties te wijzigen.
- Voeg een “Gedeelde pixel” toe – Als je net je Facebook-advertenties hebt gemaakt en een nieuwe pixel gebruikt, is het mogelijk dat de pixel niet genoeg gegevens heeft om remarketingpubliek te targeten. Als dit het geval is, en je hebt een pixel die meer gegevens heeft, kunnen de gegevens worden “gedeeld” tussen de twee, waardoor dit probleem wordt opgelost. Neem hiervoor contact op met ons supportteam, via support@adscale.net.
Google Search – Trefwoorden niet geoptimaliseerd.
Als er geen instellingsproblemen zijn met je Google Ads account, is het mogelijk dat de zoekwoorden die je hebt geselecteerd niet voldoende geoptimaliseerd zijn om uit te geven. Dit kan in twee gevallen gebeuren:
- De door jou geselecteerde zoekwoorden zijn te specifiek – Op te specifieke zoekwoorden wordt mogelijk niet vaak genoeg gezocht om budget uit te geven. Bijvoorbeeld ‘Rode heren sneakers maat 40 onder de 100 euro.’
- De door jou geselecteerde zoekwoorden zijn te breed – Te brede zoekwoorden worden vaak gezocht, maar zijn zeer concurrerend en vereisen meestal hoge biedingen om zich te richten. Bijvoorbeeld ‘Schoenen’.
Hoe op te lossen:
Probeer zoekwoorden te gebruiken die niet te breed zijn, maar ook niet te specifiek. Je kunt nieuwe zoekwoorden ontdekken met de zoekwoordplanner van Google, en controleren of ze goed zijn om te gebruiken in jou zoekadvertenties.
Voer zoekwoorden in die betrekking hebben op je bedrijf, en Google zal soortgelijke zoekwoorden aanbieden waarop vaak wordt gezocht en waarop laag is geboden. Je kunt ook je domein-URL invoeren om aanvullende zoekwoorden te ontdekken. Om zoekwoorden aan je zoekadvertentie toe te voegen, klik je op Bewerken in de betreffende zoekadvertentie en navigeert je naar het gedeelte Trefwoorden.
Google Performance Max – Niet genoeg geselecteerde producten
Als er geen instellingsproblemen zijn met je Google Merchant account, is het mogelijk dat er niet genoeg geselecteerde producten zijn in je Performance Max campagne.
Google maakt automatisch zoektermen aan op basis van de geselecteerde producten.
Als er niet genoeg producten zijn, kan Google mogelijk niet genoeg zoektermen maken om budget uit te geven.
Om producten toe te voegen, klik je op Bewerken in de betreffende Performance Max-advertentie en navigeert je naar het gedeelte Producten.