Aparte campagnes? Zoals voor Black Friday
Je kunt verschillende campagnes opzetten wanneer je budgetcontrole wilt bereiken. Bijvoorbeeld als je een apart budget wilt instellen voor een Black Friday-promotie en niet hetzelfde budget wilt delen met de rest van de bestaande advertenties. Een ander voorbeeld zou zijn als je een verschillend budget wilt voor Facebook en Google, of nieuwe en terugkerende klanten.
Master Ad
Het middelste niveau in de hiërarchie. Het pictogram naast de advertentie aan de linkerkant hangt af van het type advertentie (productadvertentie, homepage-advertentie, aangepaste pagina). Dit niveau dient als onderwerp of thema dat de advertentie kenmerkt, en combineert daaronder een aantal advertenties met dezelfde copy en vormgeving die verschillende doelgroepen of kanalen aanspreken. Master-advertenties zijn beperkt tot slechts één advertentie per kanaal/publiek.
Bijvoorbeeld: een master-advertentie met de naam “Black Friday” die een bericht bevat over een Black Friday promotie voor afgeprijsde producten, en daaronder staan 3 carrousel productadvertenties: een Facebook-advertentie voor een nieuw publiek, een Facebook-advertentie voor een terugkerend publiek, en een Google shopping-advertentie. Alle drie de advertenties hebben dezelfde tekst en vormgeving en brengen dezelfde boodschap over, alleen voor verschillende doelgroepen.
Advertentie
Het laagste niveau in de hiërarchie, onder de Master ad. Elke advertentie richt zich op een ander publiek of kanaal. Soorten advertenties:
– Facebook:
— advertenties voor nieuw publiek (nieuw verkeer)
— advertenties voor terugkerend publiek (remarketing).
Google:
– search advertenties
– shopping (PMax) advertenties.