Business Information
Door de webshop-koppeling heeft AdScale eCommerce unieke toegang tot alle historische data van de shop en kan op basis van deze data analyses maken, waardoor het mogelijk wordt om slecht met een paar klikken zeer gericht te kunnen adverteren.
Daarbij is het natuurlijk ook interessant om o.a. te weten hoeveel procent van je klanten een herhaal aankoop doen of hoeveel producten er gemiddeld gekocht worden per bestelling.
Al deze informatie is terug te vinden onder het menu ‘BI’ oftewel Business Information.
Hieronder wordt per aspect uitgelegd waarvoor de cijfers, grafieken en tabellen staan.
Tijdsbepaling
Allereerst is het belangrijk van welk jaartal je graag informatie wilt zien. Daarom is het van belang om rechts bovenin het jaartal aan te passen naar bijv. ‘All time (tijd met AdScale)’.
Vervolgens zie je de onderstaande balk verschijnen met een snel overzicht van de webshop resultaten die ook buiten AdScale om zijn gegeneerd. Hier zie je de volgende aspecten terug:
- Opbrengsten
- Orders
- Klanten
- Producten
- De gemiddelde orderwaarde oftewel Average order value (AOV)
- Lifetime value (LTV) → Opbrengsten in de totale periode dat hij/zij klant is.
- Gemiddeld aantal aankopen per klant (AOPU)
- Terugkerende klanten
- Periode van herhaal aankoop
Middels grafieken en tabellen worden de bovenstaande aspecten onderbouwd, waardoor je exacte cijfers ziet omtrent de resultaten.
In de grafiek ‘Revenue’ kun je de maandelijkse groei zien die is gegenereerd sinds het gebruik van AdScale. Je kunt ook over de grafiek heen hoaver waardoor je dezelfde aspecten zoals weergegeven in de balk per maand kunt inzien. De grafiek die hiernaast staat is erg interessant, want op basis van deze data zou je custom audiences kunnen aanmaken. Hierin staat namelijk hoeveel van je klanten