Facebook Marketing Strategie Voor E-Commerce
De voortgang van jouw baan, gerelateerd aan de verkoop van goederen op het internet, vergt veel tijd, en een gedegen plan van aanpak, omdat targeting evenveel inspanning vereist als de verkoop van goederen in fysieke winkels.
Facebook is een goede plek om te werken met e-commerce verkoop. Voorlopig is social media marketing een must voor elk merk waar ze aan werken.
Een sociaal netwerk zoals Facebook kan een geweldige oplossing zijn voor het promoten van jouw producten. Het heeft veel voordelen, waaronder een enorm publiek van meer dan 2,45 miljard maandelijkse gebruikers, volgens de statistieken, meer dan 74% van de mensen logt elke dag in op dit sociale netwerk. Een even belangrijk feit is dat mensen van gevorderde leeftijd Facebook de laatste tijd vrij snel onder de knie hebben. Dit betekent dat het publiek wordt aangetrokken, maar het schrijven van een eerlijk script voor targeting speelt een belangrijke rol.
Het grote voordeel van het gebruik van Facebook is dat je geen specifieke targeting kennis hoeft te hebben en meer geld hoeft te investeren in deze business om de kracht van Facebook te gebruiken om je merk te promoten. Je hoeft je alleen maar een goede strategie eigen te maken en deze toe te passen op je bedrijf.
In ons artikel kun je in detail lezen over het opzetten van de beste Facebook ads strategie voor e-Commerce.
Beste Facebook-advertentiestrategie voor e-commerce
Gebruik de juiste e-Commerce Facebook advertentie strategie die we hebben geschreven om jouw merk te promoten, hier zijn enkele van de tips voor het maken van jouw strategie:
Start een Facebook-pagina om jouw merk te promoten.
Installeer de applicatie van dit sociale netwerk of blijf in de webversie, geef het type van jouw bedrijf aan en de producten die je aanbiedt. Voeg vervolgens een foto en jouw merknaam toe, of specifiek jouw naam, om het voor potentiële klanten gemakkelijker te maken contact met je op te nemen. Je kunt meer gedetailleerde informatie over jou of jouw webshop specificeren, en zo heb je al de eerste stap gezet naar jouw succes in targeting.
Zoek de interesses van jouw potentiële consumenten
Identificeer mogelijke interesses van je publiek door details te leren zoals leeftijd, interesses, studies, werk. Gebruik Facebook Audience Insights om dit te doen. Deze tool zal je helpen het meeste te leren over de mensen met wie je kunt samenwerken om jouw merk op de markt te brengen. Dit kan worden beschouwd als het belangrijkste onderdeel van de beste Facebook-advertenties strategie voor e-commerce.
Start de verkoop direct op het sociale netwerk
Pas naast jouw fysieke winkel ook een strategie toe voor de verkoop van jouw producten op Facebook. Voeg jouw webshop toe aan Facebook en begin met de verkoop van jouw product via de verkooptools.
Problemen en oplossingen
Een goed product lost de problemen van mensen op – en dat is niet altijd vanzelfsprekend. Een gedetailleerde analyse van de mensen en hun pijnpunten zal helpen.
Creatief concept
Inzicht krijgen in de kenmerken van jouw product stelt jou in staat te zijn om jouw concurrentie te onderscheiden. Dit omvat een globaal begrip van de ideeën, de missie en de visie van het merk.
Controleer de kwaliteit van het visuele aspect
Een belangrijk onderdeel van de Facebook e-Commerce strategie is ook een goed ontwerp. Voeg kwaliteitsafbeeldingen en video’s toe aan jouw pagina voor een goed visueel effect. Voer video-uitzendingen uit en schrijf erover in jouw berichten. Dit zal helpen om meer klanten aan te trekken. Volgens bekende regels, laat een derde van je inhoud bestaan uit tips en verhalen, de tweede derde zal gerelateerd zijn aan persoonlijke interacties, en de derde is om je merk te promoten.
Maak een eerlijk schema voor uw publicaties en houd je eraan
Als het jouw doel is om met mensen te communiceren, jouw klantenbestand te laten groeien en de aandacht van potentiële kopers te krijgen, dan moet je een eerlijk schema voor jouw berichten opstellen en je er strikt aan houden. Wij raden je aan om jouw nieuwe berichten in het weekend te publiceren, want op zaterdag en zondag zijn mensen vrij, en door naar beneden te scrollen in de feed, zullen ze in staat zijn om aandacht te besteden aan jouw advertentie en meer te leren over jouw merk. Het is heel belangrijk om de beste Facebook-advertentiestrategie voor e-Commerce te creëren.
Betrek jouw publiek
Deel de inhoud van jouw klanten met jouw publiek, organiseer weggeef acties, en probeer beoordelingen van jouw bezoekers toe te voegen. Deze tips voor het opstellen van jouw strategie zijn erg belangrijk, daarom raden wij je aan om hier speciale aandacht aan te besteden. Als je de aandacht van mensen wilt trekken met behulp van uitstekende reclame gemaakt door de beste Facebook-advertenties strategie voor e-Commerce, ga dan naar onze site. Daar vindt je vele interessante en waardevolle tips over hoe dit te doen, en onze professionele hulp in te roepen.
Meer ideeën voor het creëren van een goede Facebook e-Commerce strategie
Hier zijn enkele ideeën voor het verbeteren van jouw Facebook e-Commerce strategie:
Verfijn jouw voorstel – het helpt of hindert jouw merk.
Dit is het allereerste begin – een aantrekkelijk aanbod hebben voor jouw publiek.
Ja, je kunt gebruik maken van alle beste methoden. Maar als het ding dat je weggeeft niet dwingend genoeg is, zal je advertentie niet converteren. Instant sales zijn een effectieve tactiek om interesse te wekken in ineffectieve producten. Vermeld niet hun tijd-beperkte aard.
Heroriëntatie gebruikers die hun winkelmandje laten vallen.
Statistieken tonen aan dat gebruikers 69% van de online winkelwagens laten vallen. En dit gebeurt om verschillende redenen – hoge verzendkosten, het ontbreken van een couponcode, afleiding, en nog veel meer.
Met een goede Facebook e-Commerce strategie kun je hen echter aansporen om een bestelling af te ronden. Dit doe je door middel van retargeting, een strategie waarbij je effectieve advertenties toont aan mensen die je site al eerder hebben bezocht.
Een goed idee is om een advertentie te maken die de items toont die ze aan hun winkelwagentje hebben toegevoegd. Maar voordat je dat kunt doen, moet je eerst een productcatalogus maken in Catalog Manager. Daarna kun je beginnen met het bouwen van de e-Commerce Facebook-advertentiestrategie, en vergeet niet om het Verkoopdoel van de catalogus te gebruiken. Als een belangrijke methode, kun je jouw klanten een kortingscode aanbieden.
Bouw een aangepast publiek op dat jouw productpagina’s heeft bekeken.
Het individuele publiek van Facebook is een groep mensen die op de een of andere manier interactie hebben gehad met jouw bedrijf. Dit omvat jouw huidige lijst van klanten, app-gebruikers, en, ja, degenen die jouw product pagina’s hebben bekeken. Voor de strategie gaan we ons enkel richten op bezoekers van de productpagina’s. Om te beginnen, moet je de Facebook pixel instellen op je webshop. Zorg ervoor dat je de code voor het evenement Inhoud bekijken toevoegt aan je pixelcode. Op deze manier kan Facebook bijhouden wanneer iemand een specifiek product bekijkt. Je kunt je klanten op verschillende manieren gebruiken, bijvoorbeeld door advertenties te maken voor Facebook-producten voor dat specifieke publiek. Om conversies te verhogen, bied een speciale korting aan. Het tonen van gerelateerde producten die hen zouden kunnen interesseren is ook goed.
Bouw een lookalike publiek van vroegere kopers.
Heb je ooit gehoord van een gelijkaardig publiek? Soortgelijke groepen mensen verwijzen naar een publiek dat gelijkenissen deelt met jouw beste bestaande klanten. Deze gelijkenis kan jouw conversieratio verhogen. Om een vergelijkbare groep mensen te maken, heb je een aangepaste doelgroep uit jouw klantenlijst nodig als basis. Selecteer vervolgens dat aangepaste publiek als de tweelingbroer wanneer je, gelijksoortige groepen mensen instelt in Ad Manager.
Promoot je beste blog posts.
Consistente blog posts van jouw Facebook webshop zijn een mooie stap om meer aandacht van mensen te krijgen. Het positioneert je ook als een expert in de industrie.
Belangrijke informatie – aan het begin
Niemand heeft veel tijd om door zijn Facebook-feed te scrollen. De blik blijft alleen hangen bij wat de aandacht trekt. Daarom is het verstoppen van cruciale informatie diep in de post een slecht idee:
Beschrijving van hoe het product of de dienst het probleem van de gebruiker zal oplossen
Probeer in de tekst niet het product zelf te verkopen, maar de oplossing voor de problemen van de klanten. Met deze aanpak, herkennen ze snel hun behoeften in de advertentie, en dienovereenkomstig, zijn ze meer geneigd om een aankoopbeslissing te nemen. Het is ook een goede optie voor de beste Facebook-advertentiestrategie voor e-Commerce.
Transparantie en waarheidsgetrouwe informatie
Schrijf de waarheid over jouw spullen, kortingen en prijzen. Dergelijke informatie zal de geloofwaardigheid van jouw merk vergroten.
Probeer niet om verschillende producten in een advertentie te plaatsen in een keer.
Neem producten op die betrekking hebben op hetzelfde onderwerp in jouw advertentietekst.
Duidelijke voorwaarden voor de geldigheid van aanbiedingen
Als je een korting aanbiedt, schrijf dan meteen de voorwaarden op waaronder deze geldig is. Als je reclame maakt voor opleidingen, geef dan aan wanneer ze beginnen en hoe lang ze duren.
De voor-en nadelen van e-Commerce Facebook-advertenties als strategie voor het aantrekken van mensen
Voordelen
- De merken zijn niet moeilijk te traceren
- Snelle verkeersstroom
- Totale controle over ontvangen geld
- Terug krijgen op investering
- Meer targeting opties waaronder steden, regio’s, leeftijd, interesses, inkomensniveau, en andere demografische gegevens
- Gemakkelijk te gebruiken
- De mogelijkheid om mensen vroeg in het koopproces te bereiken, voordat ze zich bewust zijn van hun behoeften, en tegelijkertijd behendig diegenen te pakken die zich wel bewust zijn van de behoefte
- Je kunt visuele effecten in jouw berichten gebruiken om de aandacht van mensen te trekken.
- De kosten per reactie zullen niet significant hoog zijn
Nadelen
- Als je het concept niet begrijpt en deze dingen niet correct gebruikt, kan het je duur te komen staan.
- Afhankelijk van jouw doelmarkt, zijn de meeste mensen misschien niet relevant (wij zouden bijvoorbeeld Facebook niet aanbevelen als een goed idee voor het creëren van een e-Commerce strategie als iemand zijn goederen en diensten in dezelfde stad serveert of levert)
- Het kan alleen geschikt zijn voor een specifieke categorie van mensen, vooral degenen die zich bezighouden met B2C-markten.
- Te vroeg contact opnemen met klanten kan het conversiepercentage van jouw doelstellingen verlagen.
Hoe succesvol te adverteren op Facebook
Hier zijn een paar tips. Na deze stappen van de e-Commerce strategie, kun je advertenties voor jouw bedrijf:
Beschrijf de “pijn” van de cliënt in de tekst.
De tekst roept onmiddellijk emoties op – tenslotte heeft iedereen de beschreven gevoelens ten minste eenmaal in zijn leven ervaren.
Schrijf duidelijk en alleen to the point.
Zorg ervoor dat de tekst alleen noodzakelijke gegevens bevat – wat voor soort evenement, wie het moet bijwonen, en wanneer het plaatsvindt.
Houd de hoeveelheid tekst in de afbeelding in de gaten.
Gebruik afbeeldingen zorgvuldig. Omdat een advertentiecampagne het beoogde bereik zou halen, mag de hoeveelheid tekst op de afbeelding niet meer dan 20% bedragen. Dit zijn aanbevelingen van Facebook. Als de tekst meer dan 20% is, zullen advertentieweergaven afnemen, en de kosten per klik hoger zijn. Het is belangrijk voor e-Commerce advertenties.
Gebruik beelden die emotie oproepen
Gebruikers willen geen product kopen, maar een beslissing voor hun probleem of de emoties die ze van gebruikers zullen krijgen. Verkoop bijvoorbeeld geen jurk, maar het gevoel dat een vrouw hem zal aantrekken voor een vakantie. Verkoop geen sofa, maar het gevoel van comfort dat het geeft aan zijn eigenaar.
Toon het resultaat van jouw werk.
Een andere truc om een e-Commerce strategie tot de beste te maken is het tonen van een afgeronde case. Dit geeft onmiddellijk de deskundigheid van het bedrijf aan, en de mensen kunnen aan de hand van een echt voorbeeld analyseren of zij hetzelfde willen doen. Natuurlijk is deze methode alleen geschikt voor soorten zaken, waarbij het resultaat in een foto kan worden getoond.
Sterke relaties opbouwen
Op Facebook communiceren mensen en weten ze veel noodzakelijke dingen die belangrijk voor hen zijn. Vind nieuwe klanten en win hun vertrouwen.
Bereik jouw doel
Elk bedrijf is uniek. De oplossingen en tools van Facebook kunnen je helpen om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Deel jouw bedrijf op een heldere en interessante manier – op elk apparaat
Facebook-posts en diverse advertentie-indelingen helpen de aandacht van klanten te trekken en hen te motiveren actie te ondernemen. Met flexibele ontwerpopties en ondersteuning voor meerdere apparaten kun je snel de resultaten bereiken die je zou willen.
Creëer een online aanwezigheid voor jouw bedrijf
Dit sociale netwerk maakt het gemakkelijker om mensen contact te laten opnemen met jouw bedrijf. Een pagina is de aanwezigheid van jouw bedrijf op Facebook.
Zoek naar nieuwe klanten
Zo vind je mensen die jouw producten zullen bevallen. Het enige wat je hoeft te doen om ze te bereiken is gericht adverteren.
Trek de aandacht met video’s
Videoadvertenties zijn een uitstekende beslissing voor veel organisaties, ongeacht hun doel en budget. Zoek uit welke formaten en soorten video-advertenties de beste betrokkenheid van klanten krijgen. Probeer dit te gebruiken als onderdeel van je e-Commerce strategie. Het zal je enorm helpen om de aandacht van jouw Facebook bezoekers te trekken. Besteed aandacht aan nuttige site blokken zoals ons bedrijf, succesverhalen, en blog. Wij geloven dat je veel interessante punten zult vinden om je te kunnen helpen in jouw werk. Denk rustig na over dit artikel, weeg alle voors en tegens af.
FAQ:
Waarop moet een goede e-Commerce strategie gebaseerd zijn?
Zonder in te gaan op de specifieke punten van de strategie, maar wel te spreken over de juiste basis ervan, zal een goed begin van het werken met e-Commerce bestaan uit het analyseren van de doelmarkt en de vraag ernaar, en het begrijpen van de wensen en mogelijkheden van de consument.
Wat moet je overwegen bij het creëren van een strategie om te werken in e-commerce?
- Zoek uit wat de voorkeuren en interesses van de klant zijn.
- Maak een professionele account op sociale netwerken.
- Verkoop direct via sociale media.
- Schrijf creatieve posts.
- Stel een nieuw tijdschema op, werk je informatieschema bij en volg het.
- Run advertenties op het sociale netwerk.
Hoeveel kost een Facebook advertentie in 2021?
In 2021 schommelt de startprijs voor advertenties op Facebook van $0,97 per klik. CPM kost ongeveer $7,19 en $5,47 voor CPA.
Zijn Facebook advertenties geschikt voor e-Commerce?
Adverteren op een sociaal netwerk zoals Facebook is een zeer goed platform voor e-commerce. Voor een goed resultaat van de advertenties op Facebook, moet je op de juiste manier een strategie opbouwen, beslissen over jouw doelgroep, die zal worden geïnteresseerd in het, en werken aan hoogwaardige inhoud.