e-Commerce Personalisatie Trends

Elke klant die door de webshop scrollt en iets zoekt, wil het gewenste product of de gewenste dienst kopen en de tijd uitzitten; en het doel van de e-Commerce website of app is om het persoonsgerichte zoekproces en trends te verbeteren en ze plezierig, snel en verwachtingsvol te maken. Om dit te bereiken, benadrukken de strategieontwerpers verschillende kernproposities voor e-Commerce personaliseringstrends die relevant zijn in 2021:

  • Zichtbaarheid Effecten zijn de beste vrienden voor een snelle herkenning van e-Commerce zaken;
  • AI-aangedreven personalisatie is begrijpelijker voor de gewone gebruiker;
  • Psychologische benadering voor multi-criterium klanten beoordeling;
  • Personalisering moet maatwerkoplossingen bevorderen die de e-Commerce customer journey versterken.

De uitstekende tendensen benadrukken het uitvoerige onderzoek van jouw toekomstige klant en bouwen zijn indicatief portret. In dit geval moet het succes-georiënteerde e-Commerce bedrijf de personalisatie en maatwerk routes in hun marketingstrategie opnemen, die de software tools en ontwikkelingen zouden kunnen implementeren.

Investeren in de op de klant gebaseerde verkoopstrategie verhoogt dus de winst indicatoren van de gewone e-commerce-onderneming en verruimt haar mogelijkheden om op wereldmarkten te werken.

Hoe dan ook, het is de taak van de winkelier om de zoekacties voor dergelijke klanten te vereenvoudigen en de bedrijfswinst te verhogen door de segmenten voor mogelijke klanten voorkeuren te vullen.

Wanneer een typische consument op een gezellige plaats zit met een smartphone of tablet en via beschikbare filters en trefwoorden op zoek gaat naar een nieuwe jas of een schoonheidssalon, past dit producten of diensten aan om te zoeken naar de e-Commerce markt agenten en stimuleert hen om hun aanbiedingen af te stemmen op de specifieke behoeften. Anders diversifiëren online commerciële websites hun assortimenten en segmenten om die consument aan te trekken en informatie te verzamelen over de bestelde of opgeslagen voorkeursproducten of -diensten om de vervangende of aanvullende goederen aan te bieden. Op die manier worden de e-Commerce relaties individueler en personaliseren zij hun productlijnen.

De eenvoudige verklaring ontdekt het belang van e-Commerce personalisatie en maatwerkoplossingen in de moderne handel tendensen. Volgens het bedrijfsonderzoek, negeert 71% van de geanalyseerde klanten de websites zonder interpersoonlijke aanbiedingen of verkoop omdat zij zich gefrustreerd voelen en geen geschikt algoritme voor hun acties konden vinden.

Wat zijn e-commerce personalisatie oplossingen?

Personalisering is het nieuwe zwart in e-Commerce business. Deze trendy online commerciële ontwikkeling is een must-have ding om jouw verkoop te stimuleren en jouw merk populair te maken. Personalisatie oplossingen worden met succes geïmplementeerd in alle zakelijke sferen, maar e-Commerce voelt de hoogste noodzaak om de identificatie tools en oplossingen te gebruiken.

Personalisering is iets dat een e-commerce bedrijf zou kunnen aanbieden, aan een klant met de juiste voorkeur items, diensten, muziek, en andere toepassing vulling. In dit geval zou een bezoeker van een website of app kunnen surfen op het gepresenteerde assortiment, de benodigde producten kunnen kiezen en de schaalbare gegevens platforms kunnen delen aan de hand van hun smaak en voorkeuren. De laatste zou de ondersteunende items kunnen genereren om de klant te wijzen op mogelijk interessante producten en aanvullende goederen om de aankoop te voltooien.

De bedrijfsuitbreiding en winststijging worden ook gestimuleerd door de personalisering oplossingen binnen de alomvattende e-Commerce marketingstrategie. De personalisering oplossingen zijn gebaseerd op psychologische en zakelijke ontwikkelingsconcepten. Het psychologische aspect betekent het gevoel opwekken van de belangrijkheid van de klant en het geluk om de menu-inhoud onafhankelijk en naar wens van de klant te behandelen. De persoonsgerichte bedrijfsbeslissingen helpen de persoonlijkheid van de klant te onderscheiden en stellen hem in staat zijn keuzes te beheren en gedurende een langere periode bij jouw webshop te blijven.

Om het productieve personalisering systeem te organiseren, moet de e-Commerce business startup drie personalisering strategieën vergemakkelijken die de business motiveren om de klanten kennismakingsactiviteiten te diversifiëren:

tactische marketinginstrumenten

die economische en technische ontwikkelingen combineren om zoveel mogelijk informatie over gewone bezoekers te verzamelen en hen om te vormen tot permanente klanten. In dit geval zouden de beschikbare opties kunnen voorzien in een hoge prioriteit voor vreemden die op zoek zijn naar een in het oog springende website met een goede navigatie, filtering, en support vulling. Vrij belangrijk is de follow-up van de relaties met jouw consumenten via directe e-mails, vragenlijsten, en service evaluatie aanbiedingen. 

Verkoopgerichte aanpak

stimuleert aankopen via het op maat maken van de zoekers van de klant met mogelijke aanvullende of alternatieve producten. Deze methode is de beste als jouw bedrijf ad hoc klanten aantrekt als toekomstige kopers. Een uitstekende optie is het samenstellen van de inschrijving aanbiedingen en kortingen vooruitzichten waar de producten kunnen worden verzameld voor verschillende categorieën kopers die aan hun eerste behoeften voldoen.

De klant is altijd een hoofdelement

in de e-Commerce bedrijfsstructuur. De goed gevestigde communicatiekanalen zijn uiteindelijk 99% van jouw e-Commerce winst. Reageer op de behoeften, pijnpunten en uitdagingen van jouw klant via afzonderlijke chats, opt-in formulieren, denk aan de volgende punten; pagina’s, ondersteuningsopties, persoonlijke aanbiedingen, technische ondersteuning, enz. 

Waarom heb je e-Commerce maatwerk nodig?

Terwijl personalisering een afzonderlijke marketingstrategie is die bestaat uit gedetailleerde planning mijlpalen en gedeeltelijke informatieverzameling om jouw klanten beter te leren kennen, betekent e-commerce-aanpassing de inspanningen en handelingen van de persoon om zijn aankopen, functionaliteit opties en navigatie te beheren met gebruikmaking van de vooraf voorziene alternatieven en functies. 

Aanpassing is een e-Commerce winst booster, omdat de goed georganiseerde website of app structuur met aantrekkelijke kleurrijke en web-design elementen helpen de gebruikers snel oriënteren de ingebouwde functionaliteit en het oorspronkelijke doel. De aanpassing verbetert de gebruikerservaring omdat het de websitebezoekers ondersteunt om samenwerkingen te controleren. Met andere woorden, elke gebruiker kan iets ontvangen van een online dienst of applicatie dat hij wil. Deze e-Commerce marketing en technische oplossing werkt beter als de gebruiker de gewenste product- of dienst kwaliteiten en parameters kent. Het basisprincipe voor praktisch maatwerk is het afstemmen op het natuurlijke (menselijke) intellect, maar niet op het kunstmatige.

De aanpasbare e-Commerce wordt gekenmerkt door de volgende voordelen die de gebruikers zeker zullen waarderen:

Begrijpelijke en gemakkelijk te bedienen interface.

Het beeld en de inhoud van de website moeten aantrekkelijk en waardevol zijn. Het totaalconcept zou enkele transversale elementen kunnen hebben en geassocieerd kunnen worden met de logische stappen en sleutelwoorden om de eenvoudige acties of keuzes te maken.

Een eenvoudig algoritme van acties.

Als je bijvoorbeeld de instellingen wilt wijzigen of de gewenste opties wilt kiezen, moet de structuur van de website of app begrijpelijk zijn opgebouwd voor de kijkers. De hele zoek route moet het kern algoritme hebben dat in soortgelijke apps of webshops is ingebouwd, maar de laatste moeten een aantal gepersonaliseerde functies laten zien om meer klanten aan te trekken.

Aantrekkelijk UI ontwerp.

De navigatie moet de typische en behulpzame kleuren hebben om minder tijd te besteden als de klant de benodigde opties wil vinden of de juiste parameters wil aanpassen.

Vrijheid en vertrouwelijkheid van de keuzes van de gebruiker.

De klant moet er zeker van zijn dat de door de persoonlijke informatie ingevulde vragen of formulieren niet illegaal kunnen worden gebruikt. Ook is de uitstekende functie beschikbaar voor het automatiseren van sommige acties en permanente vragen voor sommige toegang tot de persoonlijke gegevens (galerij, camera, enz.).

Beste oplossingen voor voordelige aanpasbare en klantgerichte e-Commerce

Je ziet altijd de beste voorbeelden van verstandig geïmplementeerde personalisatie en maatwerk verbeteringen om de e-Commerce verkoop te versnellen en de bedrijven als klantgericht te kwalificeren. De meeste van de geselecteerde e-Commerce leiders tonen mainstream tendensen wanneer zij unieke front-end oplossingen creëren voor de maximale naleving van de klanten rol in de bedrijfsontwikkeling:

Facebook.

Dit is geen standaard social media platform voor chatten en check-ins maar classificeert in de eerste plaats een meester van de aanpasbare e-Commerce business. Facebook laat de gebruiker toe de gewenste inhoud te kiezen en thematische reclameboodschappen of video’s toe te voegen om de B2C-activiteiten te promoten. Zelfs als de klant de nodige instellingen aanpast, scant het systeem regelmatig de ingevoerde informatie en stemt het de wensen af met de eventueel gelijkende commerciële aanbevelingen.

Amazon.

Het toonaangevende eCommerciële bedrijf in de post-pandemische periode stelde hen in staat de persoonlijke behoeften en zoekers van hun klanten te begrijpen en te volgen. De personalisatie strategie bereikte de wereldmarkten en maakte hun concurrenten bijna zwak om in deze business te blijven meedraaien. Amazon heeft vele trucs om informatie te verzamelen over hun klanten die behoren tot verschillende categorieën en biedt hen de speciale aanbiedingen waarin ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Netflix.

Deze entertainment service provider kent zijn klanten met een 100% garantie. De absolute zekerheid in de voorkeuren van de klant is mogelijk wanneer het bedrijf hun behoeften ontdekt door de geschiedenis van horloges of keuzes te analyseren. Om de communicatie tussen bedrijf en klant stabiel te houden, maakt het bedrijf actief gebruik van push berichten en werkt het zijn UI-stijl bij.

Spotify.

Deze e-Commerce bedrijf exploitant begrijpt hoe de aanvullende segmenten te gebruiken voor hun verkoop van diensten. Dus, als een persoon graag ‘s ochtends hardloopt met behulp van de specifieke app, kan Spotify een indrukwekkende lijst van jouw favoriete en sport-gerelateerde nummers samenstellen.

Google.

Dit multisegmentale bedrijf is niet alleen een browser ontwikkelaar, maar ook een gigantische producent van IT-producten. Al zijn producten worden gevraagd en goedgekeurd door de gebruikers. Het antwoord is eenvoudig – het juiste marketingbeleid, met inbegrip van personalisatie- en aanpassingselementen gegenereerd op B2B- en B2C-basis. De praktische evaluatie van de behoeften van de klant via de zoekmogelijkheden maakt het mogelijk om zo snel mogelijk hun behoeften te analyseren en de juiste oplossingen voor business partners aan te bieden.

Weersvoorspelling.

Deze typische apps of websites zijn een klassiek voorbeeld van de personaliseerbare e-Commerce omdat ze de locaties en bewegingen van de gebruiker kunnen traceren en de respectieve weerinformatie kunnen melden ter promotie van bepaalde bedrijfsaanbiedingen.

Accommodatie boeken apps.

In navolging van de media of entertainment bedrijven, selecteren de accommodatie agenten de informatie van de klanten, slaan de geboekte plaatsen op, en bieden vergelijkbare plaatsen en locaties van accommodatie voor toekomstige reisaanbevelingen. Hun ontwikkelingen hebben een goed georganiseerde set van filters en opties voor eenvoudig gebruik door de klant. Zij bevorderen ook actief B2B-samenwerkingen en plaatsen advertenties voor catering- en recreatiebedrijven. 

De geselecteerde voorbeelden zijn niet uitputtend en geven een opsomming van vele e-Commerce bedrijfsentiteiten die een evenwicht zouden kunnen vinden tussen verschillende personalisatie- en aanpassing opties om voor beide partijen maximale voordelen te verkrijgen.

Verschillen tussen e-commerce personalisatie en maatwerk

Personalisering en maatwerk zijn op maat gesneden termen en hebben een impact op het e-Commerce zakelijk succes. De verstandige combinatie van deze marketinginstrumenten verbetert de verkoop en vult de segmentatie gaten. Om de voors van e-Commerce aanpassing samen met personalisatie opties op te sommen, kun je vergelijken hun kritische parameters:

Vergelijkbare Parameters 

e-Commerce Personalisatie

e-Commerce Customisatie

rol van de klant

Gedeeltelijke

Klanten verstrekken enige persoonlijke en product voorkeuren informatie die het type klanten creëert en de beschikbare database platforms van de bedrijfseigenaar vult.

Hoofd

Gebruikers kunnen zelf apps of websites beheren en de werkopties instellen op hun bruikbaarheid. De voorkeuren voor het instellen van klanten moeten echter van tevoren worden voorzien door de ontwikkelaars van de online platformen..

Zakelijke voordelen 

De verzamelde informatie helpt om individuele aanbiedingen op te stellen en deze te presenteren voor gelijksoortig verdeelde klantengroepen. De niet te onderdrukken acties, suggesties, vragen en creatieve ontwerpoplossingen voor online tools creëren een ontspannen sfeer en inspireren klanten om de commerciële samenwerking met jouw e-winkel voort te zetten.

Het bedrijf moet op maat gemaakte ontwikkelaars en bedrijfsanalisten betrekken om alle aspecten van geschikt en creatief HTML/CSS-ontwerp te overwegen en alle mogelijke alternatieven toe te voegen als je wilt dat jouw klanten zich vrij voelen om door de pagina’s te scrollen en de ingesloten oplossingen te kiezen.

Aanvaardbare voorbeelden

Goed gepersonaliseerde e-Commerce tools hebben individuele chats, oefenen directe e-mails uit, stellen de individuele vooruitzichten of aanbiedingen samen op basis van de getraceerde geschiedenis van weergaven of bestellingen.

De personaliseerbare e-Commerce websites of apps stellen de klanten in staat om automatisch of uit de hand hun profiel aan te passen en het brede aanbod van producten of diensten te filteren.

Risico’s voor gebruik

Obsessieve meldingen of een groot aantal gepersonaliseerde opties kunnen vervelend zijn en de klanten boos maken. Je kunt dus jouw huidige of mogelijke klanten verliezen, vooral als je je personeel meldingen toepast.

Bedrijven moeten veel technische en financiële middelen investeren om de klanten te voorzien van de gewenste functies en om begrijpelijke functionaliteit te creëren. Dergelijke risico’s zullen in de nabije toekomst echter volledig worden geëlimineerd.

Update jouw e-Commerce website met nuttige tools en opties om jouw klanten beter te analyseren en ontdek nieuwe mogelijkheden voor handel optimalisatie. Onze specialisten zijn de 24/7 assistenten om jouw e-Commerce business ontwikkeling te stimuleren in klanten identificatie.

FAQ:

Waarom is e-Commerce personalisatie belangrijk?

Het personaliseren van jouw e-Commerce business via beschikbare omnichannel oplossingen en front-end en back-end verbeteringen is een win-win marketing strategie om de klanten tevreden te stellen die vertrouwen hebben in de markten, door hen de goederen en diensten aan te bieden die ze nodig hebben. Ook merkt het bedrijf de ongelooflijk fantastische winst ups zonder aanzienlijke investeringen of optimalisatie wijzigingen.

Wat is personalisering en maatwerk in e-Commerce?

Personalisering richt zich op de klant en verzamelt alle informatie over de favoriete en bestelde producten en diensten om mogelijke alternatieven aan te bieden. Tegelijkertijd is personalisering, die voornamelijk door de klant wordt uitgevoerd, een actie om de gepersonaliseerde website aan te passen aan de specifieke behoeften en smaken via verschillende filters en trefwoorden.

Waarom willen klanten e-Commerce personalisatie?

Personalisering is een sleutel tot het verhogen van het belang van de klant. Het voelen van de persoonlijke specialiteit is een psychologisch normale wens. Daarom zien we graag aanbevelingen over luxe accessoires als we de laptop van onze voorkeur hebben uitgekozen, drinken we graag cola of koffie uit de fles of beker met naamsvermelding, of voelen we waardering als we voor onze verjaardag een speciale korting krijgen.

Hoe kan ik mijn e-Commerce personalisatie verbeteren?

De alomvattende aanpak voor de verbetering van de verkoop via e-Commerce personalisatie-instrumenten omvat materiële en immateriële oplossingen. De transcendente beslissingen hebben de primaire personalisatie strategieën (marketing, verkoop, en klantgericht) die de set van acties om de e-Commerce functionaliteit te optimaliseren en online verkoop ongelooflijk te stimuleren.

Wat zijn e-Commerce personalisatie strategieën?

De personalisatie strategieën hebben betrekking op drie belangrijke componenten die van invloed zijn op de vruchtbare werking van e-Commerce – klant, verkoop en marketing. Deze elementen en hun types hebben een invloed op het hele mechanisme voor commerciële optimalisatie dankzij de verificatie van de product- en klantsegmenten en de totstandbrenging van een succesvolle band tussen de behoeften van de klant en de aanbiedingen op de website.

Waarom reageren klanten zo positief op e-Commerce personalisatie communicatie?

De personalisering van jouw e-business, in het bijzonder direct e-mailing, persoonlijke aanbiedingen, kortingen voor verjaardagen, creëert unieke relaties tussen klant en bedrijfseigenaar. De persoon voelt een zekere specialiteit en belangrijkheid voor de bepaalde winkel, die altijd alles weet wat verkieslijk en nodig is op voorhand.

Wij zijn hier om je te helpen

Wacht niet langer, schakel over op de nieuwste technologie