E-commerce Analytics Software 2022: Top 20
In het algemeen is e-commerce analytics het proces van het verzamelen van informatie uit alle bronnen die jouw bedrijf beïnvloeden. Het kan een breed scala aan customer lifecycle KPI’s omvatten, waaronder exploratie, betrokkenheid, conversie en retentie.
Analytics is van cruciaal belang omdat het je op gegevens gebaseerde inzichten kan geven in hoe klanten omgaan met jouw e-commerce website, zowel in positieve als in negatieve zin. Deze bevindingen elimineren het giswerk en subjectiviteit geassocieerd met website optimalisatie, en onthullen gebieden voor ontwikkeling en creativiteit.
Als gevolg daarvan houdt software voor gegevensanalyse het succes van een webshop bij. Dit soort technologie helpt bedrijven bij het identificeren van hun best en slechtst presterende artikelen, het volgen van het gedrag van kopers en consumenten, en het vaststellen van eventuele problemen die het bedrijf beïnvloeden.
Hoe kunnen e-commerce Analytics Tools jouw bedrijf helpen?
E-commerce data analytics tools helpen webshop owners te laten zien welke producten favoriet zijn en wat de gewoonten van consumenten in het algemeen zijn. De gegevens helpen e-commerce bedrijven bij het handhaven van een concurrentievoordeel op hun specifieke marktplaatsen. Het helpt webshops owners bij het analyseren van gebruikersactiviteit en het bepalen hoe de site moet worden gebouwd, afhankelijk van de voorkeuren van gebruikers en de meest waarschijnlijke product landingspagina om de klant aan zich te binden en hem in een koper te veranderen.
Bovendien stelt software voor gegevensanalyse e-commerce-ondernemingen in staat om via onderzoek naar het gedrag van e-commerce-klanten meer diepgaande marktkennis op te doen. Logistiek, supply chain management en operationele processen kunnen allemaal profiteren van big data-middelen. Dit leidt tot betere prestaties en aanzienlijke kostenbesparingen.
Oplossingen voor e-commerce analytics kunnen echter beperkingen met zich meebrengen. Zo zijn er drie belangrijke problemen waarmee een bedrijf te maken kan krijgen wanneer het software voor gegevensanalyse gebruikt:
Werknemers vinden het moeilijk om door te dringen en belangrijke inzichten te verwerven door de overvloed aan gegevens uit vele bronnen. En uiteindelijk onderzoeken ze de gegevens die gemakkelijk toegankelijk zijn in plaats van de gegevens die echt waarde toevoegen aan het bedrijf.
Onbeschermde verzamelmethoden kunnen een gemakkelijke toegangspoort worden voor cybercriminelen. De veiligheid van de verzamelde gegevens van jouw bedrijf is van essentieel belang.
De enorme verscheidenheid aan technologieën die op de markt beschikbaar zijn, vormt een andere belemmering bij data-analyse. Dit artikel kan je helpen bij het maken van de beste beslissing om waardevolle software te kiezen.
Top 20 E-commerce Analytics Software
De topposities op de lijst worden ingenomen door software met gratis versie, vervolgens software met een gratis plan of proefversie, en tenslotte uitsluitend betaalde software. De kenmerken, voordelen en uitdagingen van de software, evenals de prijs zullen allemaal worden besproken om je te helpen kiezen tussen de verschillende beschikbare alternatieven.
E-Commerce Analytics Platform: Google Analytics
Google Analytics is een e-commerce analytics software die bedrijven voorziet van een schat aan informatie over hun webpagina’s, klanten, en internet marketing. Google Analytics is een geavanceerd, aanpasbaar en gebruiksvriendelijk instrument dat intelligente marketeers in staat stelt de boodschappen en platforms te identificeren die positieve resultaten opleveren. Geavanceerde oplossingen voor conversie attributie en -monitoring helpen bedrijven van elke omvang bij het creëren van een betere klantervaring en het maximaliseren van hun marketing aanwezigheid.
Voordelen |
Google Analytics maakt het mogelijk om online en offline verkeer te volgen en de analyse van gebruikersgedrag. Geïmplementeerde marketing analyses, zoekmachine zoekmachine optimalisatie, en content marketing helpen allemaal bij het verbeteren van online reclame. Bovendien is het eenvoudig te gebruiken. |
Uitdagingen |
Google Analytics doet bepaalde dingen goed, zoals gegevensbeveiliging, maar schiet tekort op andere gebieden, met name openheid en gebruikers zeggenschap geven over hun gegevens. Bovendien biedt het alleen online documentatie en community forums als hulp. |
Gelukkig levert de normale, gratis editie van Google Analytics voor marketeers in het midden- en kleinbedrijf meestal voldoende informatie om promotie-inspanningen effectief te sturen. Google Analytics 360, aan de andere kant, kost je het 150.000 dollar per jaar voor grote bedrijven.
E-Commerce Analytics Platform: Heap
Heap is een e-commerce data analytics software die verantwoordelijken voor de online transformatie in staat stelt om snel blinde vlekken te identificeren in multi-step digital journeys waar klanten struikelen of afhaken, zodat product- en marketing groepen zich kunnen richten op de meest significante verbeteringen aan het digitale product of de website.
Prijzen |
Er is een volledig gratis plan beschikbaar. De jaarlijkse kosten voor het groeiplan plan is $3600. Voor prijzen voor de Pro en Premier versies, neem contact op met Heap. |
Voordelen |
Heap levert essentiële gegevens voor besluitvorming en de mogelijkheid om te beoordelen of deze beslissingen in de toekomst juist waren. Bovendien is het een must-have dienst voor iedereen die gegevens op een website wil of moet beheren. website. Het is eenvoudig om naamgevingssystemen op te zetten en nieuwe gebeurtenissen te specificeren. Bovendien demonstreert het de verschillen in gedrag tussen desktop en mobiele gebruikers. |
Uitdagingen |
Er zijn geen alternatieven voor het opnemen van sessies of schermopnames. Het is proces om de referrer voor een specifieke gebruiker of sessie te bepalen. |
E-Commerce Analytics Platform: FullStory
FullStory is een beveiligde e-commerce analyse software die diepe analyses, uitgebreide sessie data en samenwerkingsmogelijkheden mogelijk maakt om vragen te beantwoorden, problemen te identificeren en kansen bloot te leggen op web en mobiele properties. FullStory sessie replays zijn meer dan alleen opnames, ze zijn een venster in de ervaring van de klant. Gebruikers kunnen de activiteit van de klant analyseren, rage clicks identificeren, funnels ontwikkelen en pagina metrics bekijken vanuit het Omni Search dashboard, dat een gemakkelijke ervaring biedt.
Pricing |
Jouw nieuwe account wordt geleverd met een 14-daagse gratis proefversie van de business editie, inclusief maximaal 5.000 sessies. Bovendien kun je een demoversie versie van zowel het enterprise- als het commerciële plan ontvangen. |
Voordelen |
Door de uitstekende documentatie en klantenondersteuning, is het integreren van FullStory in jouw workflow eenvoudig. FullStory heeft bepaalde ingebouwde analyse trends die zeer nuttig zijn. Niet alleen kan het helpen bij het oplossen van problemen, maar het kan ook helpen bij het verbeteren van de gebruikerservaring door het bekijken van hun gedrag. |
Uitdagingen |
Het platform kan soms een beetje traag zijn. Er zijn niet genoeg methodes om gegevens in te kaderen, behalve het opzoeken van wie wat gedaan heeft. Op tragere verbindingen, kan het moeilijk zijn om gebruikersinterfaces waar te nemen. |
E-Commerce Analytics Platform: Matomo
Matomo is een self-hosted open source e-commerce data analytics software project. Tracking is eenvoudig op te zetten, te onderhouden, en uit te voeren. Veel van de verhoogde functionaliteiten die je zou verwachten in een analytics platform zijn inbegrepen. Het beste is dat je volledige controle hebt over de data en persoonlijke informatie.
Prijzen |
Het On-Premise pakket is volledig gratis. Het Cloud-plan kost €19 per maand en is gebaseerd op maandelijkse hits. |
Voordelen |
Matomo, voorheen Piwik, heeft een dashboard dat gemakkelijk kan worden herontworpen kan worden. Het heeft ook een rechttoe rechtaan installatieproces. |
Uitdagingen |
De gebruikersinterface is echter verre van perfect. |
E-Commerce Analytics Platform: Mixpanel
Mixpanel is een e-commerce data analytics software die gegevens gebruikt om bij te houden en te meten wat telt, snelle keuzes te maken, en betere producten te bouwen. Met het robuuste, zelfbedienings platform voor product intelligentie kunnen teams eenvoudig in realtime evalueren hoe en waarom consumenten op verschillende platforms actief zijn, converteren en klanten aan zich binden, om zo hun gebruikerservaring te optimaliseren.
Prijzen |
Een gratis account is beschikbaar. Het groeiplan begint bij $25 per maand, en over de prijs van het businessplan valt te onderhandelen. Je kunt contact opnemen met Mixpanel. |
Voordelen |
Bij elke gebeurtenis kun je een verscheidenheid aan details opslaan die essentieel zijn voor je, zoals het apparaat, de browser, het land, de campagne UTM, enzovoort. Je kunt snel een doelgroep categorie vaststellen en deze targeten. Met de hulp van een trechter, kun je campagnes en pushmeldingen automatiseren. Het biedt een diverse set van tools en bibliotheken om te voldoen aan de behoeften van beheerders, marketeers, programmeurs en beheerders. |
Uitdagingen |
Er is geen geavanceerde e-mail tracking functie, waardoor het gebruik van andere technologieën voor meer gedetailleerde marketing inspanningen. Op iOS, kan de duur monitoring soms een beetje verkeerd. Gebruikers Stromen hebben een zeer beperkte tijd tijdsbestek. Bovendien zijn ze duur, en gegevens kunnen ontbreken in sommige analyses. De dashboard functie kan niet alle rapporten aan. |
E-Commerce Analytics Platform: Yotpo
Yotpo is een e-commerce analytics software die bedrijven helpt een ton van product en site reviews, foto’s, video’s, vragen en antwoorden, en andere door gebruikers gegenereerde inhoud te genereren, die ze vervolgens kunnen gebruiken om gekwalificeerd verkeer aan te trekken, de conversie te verhogen, en de omzet te verhogen.
Prijzen |
Een gratis account is beschikbaar. Er is een maandelijks groeiplan dat begint bij $19. $19. Een prime plan is beschikbaar vanaf $59 per maand. Je kunt een demo versie krijgen voor de Premium en Enterprise plannen. |
Voordelen |
Kopers kunnen evaluaties direct achterlaten in de body van beoordelingsverzoeken e-mails met behulp van Yotpo’s handtekening in e-mail formulier. Het resultaat is dat Yotpo-gebruikers veel meer product- en site beoordelingen dan gebruikers van andere platforms. Yotpo’s functies zijn allemaal ontworpen met mobiel in het achterhoofd. Mobiele gebruikers kunnen beoordelingen achterlaten zonder ooit hun e-mail app te verlaten wanneer we een beoordelingsverzoek sturen. Wanneer haar gebruikers onze aangepaste widgets op productpagina’s, zien ze vaak een 30-120% stijging in conversiepercentage. |
Uitdagingen |
De procedure voor het opzetten van een generieke site is niet eenvoudig. Het duurt een aantal van dagen voor ondersteuning om te reageren. Er is geen controle over hoe beoordelingen verschijnen op sociale media. Bovendien zijn er enkele beperkingen aan de API. Mensen bieden soms persoonlijke informatie in hun vragen, en als deze vragen onbedoeld worden doorgestuurd naar andere consumenten, kan het bedrijf aangeklaagd worden. |
E-Commerce Analytics Platform: Glew.io
Voor e-commerce merchants, digitale bureaus, retailers en B2B-verkopers van elke omvang, is Glew een e-commerce data-analyse software die multichannel zakelijk inzicht biedt. Met Glew kun je al jouw gegevens op één plek bekijken en belangrijke inzichten verkrijgen om jouw bedrijf op te bouwen met aantrekkelijke visualisaties, geplande en automatische rapporten, alarmen en meer, dankzij de 150+ integraties.
Prijzen |
Een Glew Starter plan is gratis beschikbaar. Je kunt de Premium-editie gratis uitproberen voordat u $79 per maand betaalt. Neem contact op met Glew.io voor Glew Plus. |
Voordelen |
Glew.io helpt bij het leveren van kennis en gegevens om het bedrijf uit te breiden. De dagelijkse samenvatting wordt verzorgd door Glew.io. Het kan nuttig zijn als je geen tijd hebt om te schakelen tussen sociale media, e-mail, Google en Shopify. |
Uitdagingen |
Glew.io wil rapporteren tegen de vorige “30 dagen” periode, maar het zal niet terugvallen op het vergelijken met dezelfde periode in het voorgaande jaar. Er zijn verschillende nadelen die komen met het niet kunnen exporteren van eerdere verkoop gegevens. Het is vatbaar voor problemen met het samenvoegen van gegevens. Klantenservice is slecht, en het platform bevat een heleboel gegevens die niet allemaal geïntegreerd zijn. |
E-Commerce Analytics Platform: IXXO Multi-Vendor
IXXO Multi-Vendor is analytische software voor e-commerce waarmee onafhankelijke verkopers hun waren vanaf één locatie kunnen aanbieden. Het is geweldig voor ondernemers die kleine tot middelgrote bouwondernemingen runnen. Door zijn geweldige out-of-the-box mogelijkheden onderscheidt IXXO Cart zich van de concurrentie. IXXO Multi-Vendor biedt ongeveer 1000 e-commerce mogelijkheden waarmee je jouw webshop kunt aanpassen en jouw bedrijf kunt laten groeien.
Prijzen |
Het heeft 2 edities. Je zult $1495 moeten neertellen voor de IXXO Multi-Vendor Klassiek. Vrij duur, maar de grootste verscheidenheid aan functies tot je beschikking. Voor de IXXO Multi-Vendor Business betaal je eenmalig van 2795 dollar. Dit plan biedt een onbeperkt aantal producten en verkopers evenals SMS, Blog, Gebruikers Berichten, Boeking Diensten, Live Chat, FAQ Add-on, en Eten Bestellen. |
Voordelen |
Gebruikers kunnen hun eigen regels en voorschriften voor leveranciers met behulp van het platform. Stel jouw commissievergoedingen in en laat jouw systeem automatisch de belastingen voor elke leverancier automatisch berekenen. Gebruikers hoeven zich niet bezig te houden met moeilijke scripts of hun marktplaats vanaf de grond moeten opbouwen. |
Uitdagingen |
Het valideert alleen add-ons die compatibel zijn met cs-cart en zinvol zijn. Hun marktplaats heeft een groot aantal add-ons van derden. |
E-Commerce Analytics Platform: Segment
Bedrijven kunnen Segment – een e-commerce data analytics software – gebruiken om de gegevens te verkrijgen die ze nodig hebben om hun consumenten in het middelpunt van elke keuze te plaatsen. Bedrijven kunnen Segment gebruiken om hun klantgegevens te verzamelen, samen te voegen en te routeren naar elk systeem waar ze in realtime nodig zijn om hun consumenten beter te begrijpen en naadloze, boeiende ervaringen te creëren.
Prijzen |
Een gratis account is beschikbaar. Je kunt een team plan gratis proberen voor de eerste maand en daarna 120 dollar per maand betalen. Neem contact op met Segment om te weten hoeveel hoeveel een bedrijfsplan kost. |
Voordelen |
Segment is een uitstekende intermediaire tool omdat het de beste capaciteit heeft om alle gegevens op één plaats te centraliseren. Je kunt het gebruik van allerlei monitoring tools en pixels in jouw website of app. Het biedt een prachtige gebruikerservaring, is eenvoudig te integreren en bespaart veel tijd bij het het combineren van meerdere analytics providers. Bovendien heeft het ook de potentie voor datakwaliteit met de protocollen. |
Uitdagingen |
De documentatie is normaal gesproken uitgebreid, maar het is vaak verwarrend, ingewikkeld, verouderd, ontoegankelijk of onbestaand. Soms is het moeilijk om bepaalde oplossingen te vinden voor foutieve gegevens. Aangepaste integratie of aanpassing is uiterst moeilijk te realiseren, en implementaties van derden implementaties van derden missen vaak kritische functies die een groot struikelblok vormen tijdens het integratieproces. |
E-Commerce Analytics Platform: Shopify
Met Shopify’s e-commerce analytics software en rapporten kun je de recente activiteiten van jouw winkel onderzoeken, inzicht krijgen in jouw bezoekers, de snelheid van jouw webshop beoordelen en jouw transacties onderzoeken. De analytische pagina en essentiële financiële informatie zijn voor iedereen beschikbaar.
Prijzen |
Het meest basale pakket is $29 per maand. De maandelijkse kosten voor het Shopify plan is $79 per maand. Het Advanced plan kost $ 299 per maand. |
Voordelen |
Het stelt je in staat om upsell aan jouw meest loyale consumenten en biedt aangepaste, klantgerichte marketing en ondersteuning. Monitor shopper gedrag van klanten, bepaal de meest winstgevende producten of variatie SKU’s, en creëer productbundels en beperkte aanbiedingen. |
Uitdagingen |
Klanten worden momenteel naar een Shopify-domein geleid via de Shopify kassa. Dit zorgt ervoor dat sessies van bezoekers abrupt worden beëindigd, zelfs als ze een aankoop aan het doen zijn. Een ander belangrijk nadeel van de meeste Shopify thema’s is hun onvermogen om aantrekkelijke extra pagina’s te maken. |
E-Commerce Analytics Platform: Hotjar
Hotjar is een e-commerce data-analysesoftware die inzicht geeft in productervaringen die illustreren hoe gebruikers zich gedragen en waar ze om geven, zodat productteams echte waarde kunnen bieden aan gebruikers. Het wordt meestal gebruikt door het marketingteam, maar het kan ook worden gedeeld met een technologisch team bij het bestuderen van hoe een gebruiker omgaat met een website probleem of -kwestie.
Prijzen |
Het meest basale plan is volledig gratis. Het maandelijkse bedrag voor het Plus-plan is €31 (aanbevolen voor kleine teams). De maandelijkse kosten voor het Business plan is €79. |
Voordelen |
De website biedt uitstekende interactie met de gebruiker, vooral met multi-step formulieren. Het stelt je in staat om real-time feedback te krijgen van gebruikers terwijl ze op jouw website zijn. Filteren door duizenden interacties was nog nooit zo gemakkelijker of sneller geweest, en je kunt jouw favoriete filters opslaan om ze steeds opnieuw te gebruiken. |
Uitdagingen |
Om angular formulieren mogelijk te maken, moet de form tracking nog worden verbeterd. Een single-page applicatie ondersteunt een trechter. |
E-Commerce Analytics Platform: Woopra
Woopra is analysesoftware voor e-commerce die de manier verandert waarop bedrijven hun klanten waarnemen, evalueren, betrekken en behouden. Gegevens op individueel niveau worden gebruikt om geaggregeerde analyserapporten op te stellen die inzicht geven in de volledige levenscyclus en afdelingen helpen lacunes te dichten. De gepatenteerde tracking technologie van Woopra houdt bij hoeveel tijd mensen doorbrengen op jouw website, product en mobiele apps.
Prijzen |
Er is een volledig gratis plan beschikbaar. De maandelijkse kosten voor het Startup plan is $349. Het maandelijkse bedrag voor het Pro pakket is $999. Neem contact op met Woopra voor een zakelijk voorstel. |
Voordelen |
Woopra biedt funnel analyserapporten en tools om die bevindingen te filteren en deze bevindingen aan te passen. Het heeft acties en informatie die individueel zijn voor de gebruiker. Bovendien gebruikt het Google Tag Manager-triggers om gebruikers te volgen in gespecificeerde groepen. |
Uitdagingen |
Er zijn problemen in de nieuwe rapport UI voor formulier componenten die filteren en andere rapportgerelateerde activiteiten bemoeilijken. Nieuwe tools zijn moeilijk te begrijpen in termen van wat ze doen en hoe ze werken. Het laden van de rapporten duurt lang. |
E-Commerce Analytics Platform: Crazy Egg
Crazy Egg is een e-commerce data-analyse software voor bedrijven, eCommerce ondernemingen, digitale agentschappen en onderwijsinstellingen die hen helpt het gedrag van bezoekers te evalueren via e-mail en media reclame. De tool stelt teams in staat om de reis van consumenten te bestuderen, verschillende publieks segmenten te ontdekken die bestaan over webpagina’s, en problemen op te sporen zoals onduidelijke navigatie en formulier bugs. Beheerders kunnen de A/B-test tool gebruiken om specifieke doelen op te stellen voor het testen van webpagina’s.
Prijzen |
Je kunt zich inschrijven voor een gratis proefversie van het basisplan en daarna 24 dollar per maand. Je kunt een account aanmaken voor een proefversie van het standaardplan voordat je $49 per maand betaalt. Je kunt zich aanmelden voor een gratis proefversie van het Plus-plan voordat je $99 per maand te betalen. Je kunt zich aanmelden voor een gratis proefversie van het Pro-plan voordat je $249 per maand betaalt. Neem contact op met Crazy Egg voor een bedrijfsstrategie voorstel. |
Voordelen |
Het toont gebruikersactiviteit op een zeer grafische manier. Het is gemakkelijk te zien welke delen van jouw content de meeste aandacht krijgen. |
Uitdagingen |
Er is misschien een betere aanpak voor het organiseren van historische momentopname gegevens. Er is meer klantenondersteuning nodig voor test ideeën en hoe de de tool optimaal te laten werken. |
E-Commerce Analytics Platform: Metrilo
Metrilo is een geavanceerde marketingtool voor de groei van consumentenmerken. De analytics volgen de vooruitgang van je bedrijf en voorzien je van informatie om je te helpen strategische beslissingen te nemen. De engagement tools zijn gebaseerd op grote hoeveelheden data en stellen je in staat om langdurige relaties met je klanten aan te gaan.
Prijzen |
Je kunt kiezen tussen een gratis proefversie en een demoversie. De maandelijkse kosten van het Essential-plan is $119. De maandelijkse kosten voor het Pro pakket zijn $199. De maandelijkse kosten van het Premium pakket beginnen vanaf $299. |
Voordelen |
Het is een eenvoudige tool die uitgebreide en sterke e-commerce inzichten geeft. De klantenservice is uitstekend, en het gebruik van de chatfunctie is eenvoudig en snel. De lay-out is mooi en eenvoudig. |
Uitdagingen |
Het dashboard kan niet worden aangepast. Je kunt ook geen extra aangepaste velden gebruiken om automatisering of e-mail automatisering te bouwen. Het is een uitdaging om nauwkeurige e-mailing te creëren voor een website met veel maatwerk. |
E-Commerce Analytics Platform: Kissmetrics
Kissmetrics is een software voor de analyse van e-commerce gegevens die in de cloud wordt gehost. Het gebruikt op gedrag gebaseerde gegevens om bedrijven te helpen hun website gebruikers beter te begrijpen. Het is een gecentraliseerd platform voor het analyseren, engageren en categoriseren van doelgroepen dat is ontworpen voor kleine bedrijven. Gegevensbeheer, evenementen, rapportage, campagnes, klantprofielen, accounts en betaling zijn allemaal aspecten van Kissmetrics. Het helpt gebruikers bij het verhogen van conversieratio’s door verkoopstatistieken van producten aan te bieden en hen te laten begrijpen wat wel en niet werkt. Bovendien biedt het ook inzichten in het gedrag van klanten, waardoor bedrijven real-time kennis kunnen opdoen over trends in de sector.
Prijzen |
Er zijn drie plannen beschikbaar en ze hebben allemaal een demoversie. Het Zilver pakket kost je $299 per maand, en de maandelijkse kosten van het Gold plan is $499. Om te weten te komen hoeveel het Platinum-plan kost en onderhandelen over functies die je echt nodig hebt, neem dan contact op met Kissmetrics. |
Voordelen |
Het is eenvoudig op te zetten, aangezien de meeste personen de tracking code installeren en uitvoeren in een kwestie van minuten. Bovendien biedt Kissmetrics goede weergave- en instelling keuzes, evenals de mogelijkheid om klanten te voorzien van een hoog niveau van beveiliging en consistent tool beheer op basis van gebruikersbehoeften. Deze tool geeft een schat aan statistieken en informatie. Deze gegevens en informatie kan beter worden beheerd. Session tracking is beschikbaar op zowel de desktop en mobiele platformen. |
Uitdagingen |
De laatste tijd is het aantal upgrades van de tool aanzienlijk gedaald. |
E-Commerce Analytics Platform: Visual Website Optimizer
VWO Testing is een e-commerce analytics software waarmee gebruikers snel A/B, multivariate en split tests kunnen bouwen en uitvoeren. VWO Testen wordt aangestuurd door Smartstats, een Bayesiaanse statistische engine die nauwkeurige rapporten en sterke segmentatie opties biedt om je te helpen weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen. VWO Testen is een functie van het VWO Experience Optimization Platform waarmee je conversielekken kunt vinden, bezoekersgedrag kunt analyseren, polls kunt uitvoeren, tests kunt uitvoeren, jouw bevindingen kunt loggen en met bezoekers kunt communiceren.
Prijzen |
Neem direct contact op met Visual Website Optimizer voor meer informatie over hun groei, Pro, en Enterprise plannen. |
Voordelen |
Een 360-graden overzicht van uw tests kan je helpen jouw conclusies te formuleren. Wanneer je meerdere testtools gebruikt, is het samenstellen van rapporten altijd een uitdaging. Er is een bibliotheek van hypotheses en problemen die u kunt oplossen, en je en je kunt ze hergebruiken in plaats van helemaal opnieuw te beginnen voor extra experimenten. Het mooiste is dat het makkelijk te gebruiken is. De functies zijn op een eenvoudige en gemakkelijk te begrijpen manier. |
Uitdagingen |
Je zult wat tijd nodig hebben om uit te zoeken wat het beste conversiepercentage is. Het zou beter zijn als er bij het uitvoeren van tests rekening kon worden gehouden met een laag verkeersvolume. |
E-Commerce Analytics Platform: Optimizely
Optimizely is een software die AI-aangedreven aanpassing en testen omvat, waaronder A/B-testen, multivariate testen en server-side testen, evenals een complete set van mogelijkheden om de digitale ervaring te verbeteren.
Prijzen |
Er zijn drie plannen beschikbaar voor verschillende gebieden: Content Cloud (CMS), Commerce Cloud (E-commerce) en Intelligence Cloud (Optimalisatie). Als je geïnteresseerd bent in meer informatie over de kosten, neem dan contact op met Optimizely. |
Voordelen |
Je hoeft geen ontwikkelaar te zijn om testen bij te werken met behulp van de gebruikersinterface.Er is de mogelijkheid om meerdere testen tegelijk uit te voeren. Het is heel gemakkelijk te gebruiken. |
Uitdagingen |
Wanneer groepen op dezelfde manier worden herkend, komt de audience targeting niet overeen met de interne brongegevens over groepen. Wanneer er meerdere tests aan de gang zijn, is het moeilijk om te weten welke de grootste impact hebben. |
E-Commerce Analytics Platform: Supermetrics
Supermetrics is een e-commerce analytics software die het voor marketeers makkelijker maakt om data van meer dan 80 verkoop- en marketing platformen in de analyse- en rapportagetools te krijgen die ze nodig hebben om slimmere beslissingen te nemen. Bedrijven kunnen Supermetrics gebruiken om silo data uit sales en marketing systemen te combineren in hun favoriete rapportage, analyse, en opslag systeem, of het nu een business intelligence tool, een spreadsheet, een data visualisatie tool, een datamart, of een datawarehouse is. Marketeers, maar ook de analisten en engineers die hen ondersteunen, kunnen met Supermetrics meer tijd besteden aan het gebruiken van gegevens en minder aan het overdragen van gegevens.
Prijzen |
Je moet eerst een locatie kiezen voordat je meer te weten komt over de prijzen van Supermetrics. |
Voordelen |
Supermetrics doet uitstekend werk in het nauwkeurig rapporteren van statistieken. Het presteert bewonderenswaardig in termen van rapportage over verschillende platforms. Bovendien werkt het werkt het goed met tools zoals Excel en Google Sheets om rapporten aan te passen jouw specificaties. |
Uitdagingen |
De kosten van Supermetrics zijn hoger dan die van andere instrumenten. Het kan soms soms een beetje moeilijk te doorgronden, en leren kost tijd. In het begin, kan het lastig zijn om uit te vinden hoe Supermetrics op verschillende platforms kan worden geïntegreerd. |
E-Commerce Analytics Platform: Looker
Looker is een e-commerce data-analyse software die business intelligence herdefinieert voor het hedendaagse bedrijfsleven. Looker werkt op dezelfde manier als het web: het is browsergebaseerd, en de eigen modelleertaal maakt het mogelijk dat iedere medewerker kan profiteren van het werk van uw top data analisten. Het is een 100% in-database analytics platform dat gebruik maakt van de nieuwste, snelste analytische databases om real-time bevindingen te leveren.
Prijzen |
Neem contact op met Looker voor meer informatie over de kosten. |
Voordelen |
Dashboards worden gebouwd. Het biedt een geweldige, gebruiksvriendelijke UI. Je kunt samenwerken met uw teamgenoten. |
Uitdagingen |
Het kan soms een beetje traag zijn. Het is handiger te gebruiken met mobiele apparaten. |
E-Commerce Analytics Platform: Brightpearl
Verkooporders, fulfillment, voorraadbeheer, boekhouding, analytics en scheduling, magazijnbeheer, replenishment, en nog veel meer zijn allemaal verbonden met Brightpearl. Brightpearl is een e-commerce analytics software en is gebouwd om veilig om te gaan met piekhandel. Het integreert met het hele retail tech ecosysteem, is omnichannel-native, is het systeem van record voor kritieke handelsgegevens, levert real-time handels inzichten, en is autonoom, zodat je de leiding kunt houden en kunt besturen per uitzondering.
Prijzen |
Neem contact op met Brightpearl voor meer informatie over de prijzen. |
Voordelen |
Meerdere verkoopkanalen zijn mogelijk met channel management. Warehouse management heeft veel nuttige functies voor magazijnen. Finance BOH’s financiële controles en rapportage zijn uitstekend. |
Uitdagingen |
De rapportage is totaal niet aanpasbaar. In Brightpearl is externe expertise schaars. |
Hoe integreer je E-Commerce Analytics Tool met je Dashboard
AdScale gebruikt consumenten data en AI-gebaseerde marketing om u te helpen uw e-commerce bedrijf te laten groeien. Op een enkel platform kun je moeiteloos data-gedreven campagnes draaien over alle media. Het is ontworpen voor reclamebureaus en in-house digitale marketing teams, particuliere adverteerders, en PPC managers.
Analyseer jouw bedrijf en categoriseer jouw klanten op basis van informatie zoals customer lifetime value, percentage terugkerende klanten, her-aankoopfrequentie en meer.
Voer gegevensgestuurde Facebook-, Instagram-, Shopping-, Search- en Display-campagnes uit. Campagnes kunnen snel worden gemaakt en budget- en biedingsoptimalisatie zijn geautomatiseerd.
Aangepaste SMS-berichten kunnen je helpen meer waarde uit jouw klanten te halen. Verdien de hoogste return on investment (ROI) uit alle marketingkanalen terwijl je op automatische piloot de verkoop stimuleert.
AdScale is een plugin die key performance indicators visualiseert en persoonlijke accounts analyseert om inzicht te geven in de prestaties van advertenties. Het stelt klanten in staat om budgetbeheer en verdeling over campagnes te automatiseren, evenals informatieve suggesties te geven over onderwerpen zoals landingspagina prestaties, advertentie optimalisatie, en zoekwoord optimalisatie. Configureerbare rapportage, en doorlopende account structuur optimalisatie behoren tot de andere mogelijkheden.
Met AdScale’s BI Store Analytics Rapport, kun je een uitgebreid overzicht krijgen van de prestaties van jouw webshop. Jouw bestelgeschiedenis en winkel statistieken zijn een goudmijn aan informatie. AdScale helpt je bij het identificeren van gemiste kansen, marketing fouten en nieuwe omzetgenererende vooruitzichten. Het BI Store Analytics Report van AdScale onderzoekt jouw bestelgeschiedenis en winkelgegevens om zakelijke inzichten, consumentensegmenten en belangrijke productgroepen te produceren.
Conclusie
We gingen door een aantal van de grootste eCommerce analyse-instrumenten die momenteel op de markt in dit artikel. Niettemin, wat zal werken voor uw online winkel op dit moment zal worden bepaald door de resultaten die je wilt van jouw eCommerce analyse-instrumenten.
FAQ
Welke rol speelt data-analyse in e-commerce?
E-commerce analytics is het proces van het verzamelen van informatie uit alle bronnen die van invloed zijn op jouw webshop. De gegevens moeten vervolgens worden gebruikt om veranderingen in het gedrag van klanten en webshops trends te begrijpen.
Wat is marketing analytics software voor e-commerce?
Het succes van webshops wordt bijgehouden door e-commerce analytics software. Dit soort software helpt bedrijven bij het identificeren van hun best en slechtst presterende artikelen, het volgen van het gedrag van kopers en consumenten, en het bepalen welke problemen een impact hebben op het bedrijf.
Welk soort informatie wordt gebruikt in e-commerce?
Databanken worden vaak gebruikt op e-commerce sites voor transactiemonitoring, productcatalogi, en niet-productgebonden materiaal zoals blogberichten en “Over ons”-webpagina’s.
Welke andere soorten consumenten analyses zijn er?
Klantanalyses worden onderverdeeld in zes categorieën: customer journey, customer experience, customer engagement, customer lifetime, customer loyalty, en customer voice.
Wat zijn de belangrijkste aspecten van het analytisch dossier van de klant?
Uit klantanalyses kan blijken tot welke demografie de klanten van een bedrijf behoren, in welke producten ze geïnteresseerd zijn, welke prijsklasse hun voorkeur heeft en hoe lang ze naar het product op de website of app kijken.
Wat is een consumentenanalyse model, en hoe werkt het?
Analisten extraheren de klant- en omgevingskenmerken die een uitkomst kunnen beïnvloeden als het gaat om Customer Analytics. Zij creëren modellen met behulp van regressieanalyse om uitkomsten te testen en te projecteren op basis van een reeks aannames.
Is marketing een element van klantenanalyse?
Klantanalyses, die als basis dienen voor alle marketinginspanningen, omvatten benaderingen zoals voorspellende modellen, gegevens visualisatie, informatiebeheer en segmentering.