20 Beste Marketing Analytics Tools in 2022
Als het op marketing aankomt, is er geen ruimte voor giswerk. Elke e-commerce handelaar heeft marketing analytics tools nodig die website bezoeken, product reviews, conversies, betaalde marketing campagnes en evenementen bijhouden om up-to-date te blijven met alle essentiële informatie van jouw e-commerce bedrijf, en je kunt voortdurend kijken om jouw campagnes te verbeteren. Gelukkig zijn er een heleboel geweldige marketing analyse tools die je daarbij kunnen helpen. In deze post delen we onze selectie van de 20 beste marketing analysetools voor 2022. Of je nu net begint met marketing of jouw campagnes naar een hoger niveau wilt tillen, met deze tools kom je er wel.
Waarom heb je Marketing Analytics Tools nodig?
Met marketing analyse tools kunnen eCommerce-bedrijfs ontwerpers of -analisten verschillende soorten gegevens verwerken met betrekking tot de economische indicatoren van het bedrijf, zoals winst, verlies, omzet, enz. Deze op software gebaseerde oplossingen vereenvoudigen de informatieverwerking en bieden gebruikers de gevraagde resultaten.
Deze instrumenten zijn namelijk nuttige platforms die toezicht houden op belangrijke informatiebronnen en relevante gedetailleerde rapporten opstellen. Deze resultaten vergemakkelijken uw bedrijfs planning procedures, waaronder:
prognose risicobeoordeling en ontwikkelingsstrategieën of -plannen,
een effectieve aanpak om de verkoopoptimalisatie visie van het bedrijf te achterhalen,
productieve manieren voor het bedrijf om schaalvergroting beslissingen te nemen.
webshop eigenaren moeten zich richten op bepaalde gegevens categorieën onderworpen aan marketing analyse manipulaties om al die acties te vervullen. Dus, analyse-instrumenten, ontworpen voor digitale marketing informatie uitsplitsing, observeren primaire statistische gegevens:
Gegevens van websitebezoekers. Elke bezoeker zou kunnen worden gevraagd zich te abonneren op jouw specifieke aanbiedingen of cookies te accepteren. Dergelijke acties zijn een startpunt voor het verzamelen van essentiële informatie die het wel en wee van de online winkel en zijn populariteit laat zien, en die willekeurige bezoekers beïnvloedt om vaste klanten te worden.
Klantcontact punten en event gegevens. jouw branded eCommerce producten of diensten, meestal verspreid via verschillende advertentiekanalen, verzamelen veel waardevolle, informatieve inzichten om jouw bedrijf klantgericht te maken. Hetzelfde kan gelden voor jouw reclamecampagnes, promo verkopen of thematische evenementen.
Betaalde campagne prestatiegegevens. Wanneer jouw advertentiecampagnes, met name betaalde campagnes, verbonden met marketing analytics platforms een groot deel van de informatiekanalen, sociale media, enz. bestrijken, ontvang je gedetailleerde rapporten over hun efficiëntie met betrekking tot de indicatoren van de productverkoop.
Aankoopgegevens van klanten. Aankoop gerelateerde informatie helpt bij het beoordelen van verkooptrends en het verbeteren van de dienstverlening na aankoop, om de merkstatus van het bedrijf te verbeteren.
E-mail marketing gegevens. eCommerce promotie activiteiten zijn moeilijk voor te stellen zonder marketing communicatie middelen zoals persoonlijke e-mailing. Herinneringsberichten, unieke aanbiedingen en geplande vragenlijsten zijn belangrijke marketing informatiebronnen om de doelgroep van een bedrijf te bereiken en opties op te stellen om hen te stimuleren meer significante aankopen te doen.
Wat zijn de verschillende types van Marketing Analytics?
E-commerce is een ingewikkeld amalgaam van verschillende soorten gegevensbronnen. Om de informatiestromen te beheren en de vereiste cijfers vast te leggen, heb je een professioneel en zeer ervaren marketing onderzoeksteam of gespecialiseerde software oplossingen nodig om de analyse activiteiten te vereenvoudigen.
Marketingontwerpers en data-analisten bepalen vijf kritieke soorten marketing analyses:
web analytics om de activiteit van klanten op jouw webshop te onderzoeken
social media analytics om gegevens te verzamelen over de reacties van kijkers op advertenties en diverse promotiecampagnes
leadgeneratie en attributie om analytische voorspellingen te doen en B2C-marketing interacties te vergelijken in elke stap van promotieactiviteiten,
SEO analytics om content marketing aspecten te controleren,
e-mail marketing analyses om de verspreiding van e-mails te evalueren, en verkoop indicatoren die het resultaat zijn van dergelijke activiteiten.
Door deze splitsing kunnen wij enorme hoeveelheden informatie splitsen en de exacte elementen onderzoeken voor een duidelijker beeld van de stand van zaken op het gebied van bedrijfsontwikkeling.
Alvorens te beslissen welk platform perfect is voor marketing analytics-diensten, moeten we een onderscheid maken tussen de verschillende soorten marketing analytics die een dergelijk platform geacht wordt te verzamelen en met succes te verwerken.
Elke digitale marketeer weet dat een eCommerce merk zou worden geacht succesvol en winstgevend als alle vijf soorten van online commerciële bedrijf werken in unisono. Het maken van parallellen met grote zakelijke winst gevolgen, kunnen we het erover eens dat klanten, hun eisen en eisen, zijn boosters voor onze zakelijke vooruitgang. Dus, het aantrekken van een breder publiek is een taak voor marketing analytics.
Marketingonderzoekers diversifiëren namelijk de belangrijkste informatiebronnen, zoals de zoekmogelijkheden op uw website, promoties in de sociale media, betaalde marketing evenementen, communicatie attributen, inhoudsbeheer, en rechtstreekse of willekeurige e-mailing. Deze items moeten worden geëvalueerd in complexiteit om het uitgebreide beeld van bedrijfsgroei en mislukkingen te visualiseren. Gelukkig hebben marketing analytics platforms genoeg tools om hiaten en zwakke punten te vinden die uw bedrijf beperken en minder aantrekkelijk maken in vergelijking met concurrenten.
Inzicht in alle aspecten van de populariteit van de producten zal zeker worden verschaft door de gedetailleerde rapporten en grafische bevindingen die door professionele instrumenten worden gegenereerd.
Webanalyse
Web analytics is een primaire vorm van marketing analytics die betrouwbare gegevens verschaft over uw klanten en andere bezoekers die op sommige van jouw productpagina’s klikken. In de praktijk is het triviale kanaal voor eCommerce-bedrijfsactiviteiten een webbron. Het ligt dus voor de hand te verwachten dat het merendeel van de klanten zich in uw online winkel bevindt.
Om klantgegevens te vinden door uw website te analyseren, kunt u bouncepercentages, unieke gebruikers, gebruikerssessies en zoekopdrachten ter plaatse verzamelen. De bijgehouden informatie is jouw antwoord op de vraag wanneer je het platform moet integreren om verkeer en verkoop te optimaliseren.
Marketinganalyses voor sociale media
Sociale media-activiteiten zijn essentieel om een breed publiek aan te trekken en de verkoop te stimuleren. Maar om dat doel te bereiken, moet je jouw sociale kanalen meten op bezoekersreacties, feedback, enz. Al deze factoren hebben een directe invloed op de verkoop en winst van jouw bedrijf.
Ervaren digitale analisten moeten gebeurtenissen en advertenties in de sociale media permanent volgen om de promotie en vooruitgang van producten te analyseren. Sociale media is echter een wereldwijde bron van informatie. Daarom zal marketinganalyse software die gemakkelijk te integreren is met Facebook, Instagram en andere platforms de gegevensstromen samenvatten en snelle rapporten genereren.
Leads genereren en attributie
Attributie is een methode voor interactie tussen jouw bedrijf en klanten. Dit type analytics-activiteit zou kunnen worden gekwalificeerd als de eenvoudigste, omdat ze betrekking hebben op verschillende vormen van conversaties, zoals verkoop of formulier inzendingen. In dit geval kun je de veldgegevens verzamelen en informatie van een focusgroep beoordelen om de volledige situatie samen te vatten en de juiste beslissingen te nemen.
Leadgeneratie- en attributiemodellen zijn een bron van informatie over het krediet niveau dat moet worden toegekend aan marketingkanalen en klantcontact punten. Al met al stellen al deze benaderingen digitale marketeers in staat hun programma’s te verbeteren voor betere marketing feedback.
SEO-analyse
SEO en contentmarketing zijn niet meer weg te denken uit het digitale bedrijfsleven van 2022. Op het eerste gezicht lijken SEO-analyses misschien een eenvoudige actie. Creatieve en klantgerichte inhoud zal echter de winstposities van jouw bedrijf aanzienlijk verbeteren.
Het beheer van trefwoorden, het volgen van wereldwijde trends en het in detail richten van doelgroeponderzoek zijn primaire maatregelen die elke digitale marketeer moet nemen.
Ook zouden marketing analysetools de kenmerken van de inhoud van uw partners en tegenhangers kunnen beoordelen om manieren te vinden om jouw organische web prestaties uit te stellen.
Analyse van e-mailmarketing
E-mailing is een communicatiemiddel dat veel waardevolle marketinggegevens laat zien. Het verzenden van e-mails en andere vormen van kennisgeving aan jouw klanten heeft tot doel nieuwe klanten aan te trekken, hen te herinneren aan jouw bedrijfs aanbiedingen en unieke voorstellen te presenteren die de interactie activiteiten tussen het bedrijf en zijn doelpubliek verbeteren.
Voor succesvolle e-mailing campagnes en distributieanalyse heb je gespecialiseerde hulpmiddelen nodig om input te verzamelen en feedback reacties te detecteren. De bevindingen bepalen immers jouw dienstverlening na de verkoop en jouw betrouwbaarheid in de ogen van de klant.
Top 20 Marketing Analytics Tools
In termen van eCommerce activiteiten, is marketing analyse een specifiek proces. Jouw webshop is 24/7 operationeel en bedient veel klanten; je moet gespecialiseerde marketing analysesoftware integreren om jouw bedrijf succesvol te houden. Het toepassen van de automatische analytische platforms is een rationele beslissing omdat ze verschillende soorten informatie kunnen verwerken en kant-en-klare bevindingen kunnen leveren om de potentiële kansen en scenario’s voor bedrijfsgroei te ontdekken.
Hier verzamelen we populaire marketing analytics platforms die nuttig kunnen zijn in 2022 en klaar om alle eisen opgelegd door toekomstige eCommerce perspectieven te vervullen. Om jouw perfecte analytische dienst te vinden, moet je de prestatieparameters, functionele capaciteiten, prijs en andere voordelen die van toepassing zijn op jouw zakelijke vooruitgang tegen elkaar afwegen.
Google Analytics
De gratis door Google ontwikkelde marketinganalyse-oplossing heeft basisfuncties voor het sorteren en onderzoeken van informatie die uw e-commerce bedrijf succesvoller maken. Deze tool creëert gemakkelijk een uitgebreid beeld van de activiteiten van jouw webshop als website. Het volgt jou website bezoekers, verzamelt gegevens over hun locatie en reispunten, en beoordeelt de tijd die willekeurige klanten doorbrengen in jou online galerijen, enz. Daarom is Google Analytics de sleutel tot een gedetailleerd rapport met informatie over jouw marketing, inhoud, product en aangepaste aanpassingen.
Dit Google-product zou, samen met Google AdWords en Google Data Studio, uw inzichten kunnen verbinden met wenselijke resultaten gericht op uw online bedrijfs welvaart.
Wat de prijs betreft, is deze tool volledig gratis voor alle soorten eCommerce bedrijven. Echter, degenen die geavanceerde gegevens uitwerking en onderhoud ondersteuning door Google willen ontvangen moeten ongeveer 100k USD in hun jaarlijkse bedrijfsbudget voorzien.
MixPanel
Het succes van eCommerce is gebaseerd op de eenvoud en effectiviteit van de marketing analytics diensten. Deze verklaring zou kunnen worden beschouwd als het belangrijkste werkingsprincipe voor MixPanel.
Het is een sterke kandidaat waardig te worden opgenomen in de top scala van marketing analytics tools voor e-commerce bedrijf in 2022 vanwege zijn productieve evenementen uitwerking.
MixPanel analyseert alle gebeurtenissen op jouw website, apps en producten. De verstrekte informatie toont de customer journeys op jouw online winkelkanalen.
Elke toegevoegde gebeurtenis stelt MixPanel in staat om je een volledig beeld te geven van trends, tellingen en gebruikers die de voorkeur geven aan jouw bericht. Met andere woorden, dit platform wil dat je een nieuwe gebeurtenis aanmaakt om analytische activiteiten te starten.
MixPanel kwalificeert als marketing analytics software omdat het genoeg funnels en A/B testen bezit om de prestaties van je mobiele apps te verbeteren. Het biedt veel voordelen, maar de belangrijkste specialisatie van dit platform is vrij smal. De bedrijfsontwerpers schrijven het eerder toe aan een productgeoriënteerde analysetool dan aan een marketingtool.
Cyfe
Cyfe is de koning van multitasking analytische activiteiten. Deze softwareoplossing is ontworpen voor marktonderzoekers die werken met verschillende marketingkanalen, omnichannels, sociale media, massamedia bronnen, enz. Zij moeten enorme hoeveelheden gegevens verwerken en verwachten snel analytische rapporten te ontvangen om effectieve beslissingen te kunnen nemen.
Deze multi-purpose marketing analytics tool kan voldoen aan alle eisen die door haar klanten worden gesteld. Dankzij de functionele kenmerken kan het rapporten onder klantnaam, online overzichten, inzichten van gebruikers, snelle instellingsopties, kant-en-klare integratiemogelijkheden, enz. bieden.
Samen met andere marketinganalyse platforms ondersteunt Cyfe vooraf gebouwde widgets die een verbinding met Google Analytics, Google AdWords en SalesForce-accounts vereenvoudigen.
SEMrush
De meest interactieve marketing analytics software is misschien wel SEMrush. De belangrijkste reden voor zijn populariteit is de mogelijkheid om uw marketing activiteiten en jouw concurrenten te volgen.
Informatie is een dodelijk wapen in de eCommerce business. Dus, stel dat je de analytische onderzoeken over jouw zoekwoorden gebruikt in jouw marketing campagnes zoals AdWords kunt ontvangen, SEO taken kunt verbeteren, de hele cyclus van het project implementatie proces kunt beheren, domeinen, links, en andere eCommerce zichtbaarheid kanalen kunt beoordelen. In dat geval is dit de helft van het succes van jouw bedrijf. De bevindingen van de gegevens over dezelfde activiteiten als jouw tegenhangers zullen echter mogelijke mislukkingen en risico’s van de lancering van zwakke promotie-evenementen of slecht gevraagde producten voorkomen.
Klipfolio
Deze oplossing is een eenvoudig te gebruiken analyse-instrument dat is ontworpen voor relevante digitale marketing gegevens van verschillende kanalen met behulp van de kant-en-klare informatiepanelen. De aangeboden patronen besparen de specialisten in digitaal marktonderzoek tijd en moeite door meerdere kanalen in één tool te beheren.
Dankzij de mogelijkheid om onbeperkt gebruikers aan te trekken, is Klipfolio bij uitstek geschikt voor marketingbureaus die hun informatiepanelen creëren en delen met hun klanten.
De belangrijkste kenmerken van deze analytics software zijn specifieke administratie-instellingen, een betrouwbaar model voor het bijhouden van informatie van Facebook of Google Analytics, beschikbaarheid voor mobiele apps, mogelijkheden voor branding, waaronder het vervangen van logo’s, een zelfbedienings platform voor het bewerken van KPI’s, enz.
Crowdbooster
Deze marketing analytics software is een synoniem voor betrokkenheid van het publiek, omdat het gebruikers in staat stelt om het wel en wee van vertegenwoordigers van eCommerce zakelijke doelgroepen te volgen. Sociale media is een onderzoeksgebied waar Crowdbooster de resultaten van bepaalde marketing campagnes volgt.
Deze tool maakt korte rapporten in real time. Deze functie is vrij waardevol als je wilt observeren wie jouw inhoud deelt via sociale media en hoe vaak ze dat doen
Crowdbooster is een digitale helper om de samenwerking met jouw klanten, potentiële en huidige, te verbeteren en creatieve ideeën te genereren voor het verbeteren van jouw online media-inhoud. Ook versterkt dit platform jouw digitale communicatie activiteiten, en biedt het een behoorlijk handige optie zoals de geplande distributie van tweets en berichten. Al deze voordelen hebben een directe impact op jouw online business marketing planning.
Heap Analytics
Dit instrument werd ontwikkeld om de website en mobiele app activiteiten te analyseren. Het bedieningsconcept is vergelijkbaar met de technische specificaties van MixPanel. Niettemin volgt dit platform alle bezoekers en hun manifestaties op jouw webbronnen.
De verzamelde informatie zal worden gepresenteerd in gemakkelijk te begrijpen en grafische vormen. Je kunt gebruik maken van een waardevolle optie die het aantal gebruikers toont die queries hebben uitgevoerd per een bepaalde gebeurtenis. Zo kunt je de marketingcampagne van jouw eCommerce-bedrijf en het desbetreffende beleid in het algemeen beoordelen.
Deze marketing analytics software is geweldig voor het bepalen van de geschrapte klant-en productsegmentatie en het voorspellen van de consumptie trends die jouw verkoop te optimaliseren.
De marketingdatadetector heeft ook vele voordelen wat betreft het in real time opmaken van statistieken, statistieken met terugwerkende kracht, visualisatie van promotie-evenementen, stroom van klantenacties, enz.
Het enige zwakke punt van deze software is dat het werkt met iOS-ondersteunde gadgets. Gebruikers van een Android-omgeving zijn beperkt tot het gebruik van Heap Analytics voor marketing onderzoeksdoeleinden.
De AdWords Prestatie Grader
Verkeer naar uw website en het verhogen van jouw online markt publiek is een prioriteit voor elke eCommerce bedrijf, vooral degenen die net beginnen. Echter, dit doel kan een uitdaging zijn als gevolg van een aantal marketing omissies, en online handelaren moeten detecteren ze voordat hun concurrenten maken goede vooruitgang in de markt.
De problemen zijn vaak een gevolg van zwakke account advertenties, en marketeers moeten productieve analytics tools aantrekken voor digitale marketing uitwerking. In dit geval is AdWords Performance Grader een veilig en goedkoop alternatief.
Dit platform is gewijd aan het analyseren van uw account gekoppeld aan alle mogelijke Google Ads en het genereren van gedetailleerde rapporten die uw aandacht richten op de sterke en zwakke punten van uw bedrijf. Het verkrijgen van inzichten en deze omzetten in een uitgebreid business plan is een operationele taak voor AdWords Performance Grader.
Improvado
Improvado zou kunnen behoren tot de groep van de zogenaamde manuele overgedreven marketing analytics tools vanwege de functionele specificaties van deze software om de rapporten te creëren en de geïntegreerde gegevens te beheren.
Met andere woorden, deze oplossing is een uitstekende helper voor digitale marketeers die met verschillende omnichannels werken. Deze dienst verbetert analytische activiteiten omdat de informatie die wordt verzameld door verschillende platforms zoals Google Ads, Facebook Ads, e-mailing, CRM, enz. op één plaats beschikbaar is.
Improvado is ook een SEO-verbeteraar dankzij het functionele ontwerp en andere vereiste marketingtools. Het weergeven van trefwoorden op een enkele regel vereenvoudigt de zoektijd en optimaliseert de aanpassingen van de inhoud.
Bovendien integreert dit instrument jouw bedrijfsinformatie volledig om ongelijkheden weg te werken.
Werken met deze dienst biedt volledige tevredenheid en is ook een geweldig geldbesparend alternatief. U hoeft geen extra geld uit te geven aan DevOps ingenieurs om instellingen op uw controlepaneel te wijzigen. De oplossing stelt u in staat alle acties zelf uit te voeren.
Optimizely
Dit marketinganalyse-instrument biedt voornamelijk A/B-testdiensten die op jouw webbronnen en producten worden toegepast. De analytische resultaten beoordelen de commerciële aantrekkelijkheid van jouw merk en webshop. Talrijke tests stellen een reeks versies samen die in staat zijn om het verkeer te stimuleren, en je kunt de beste kiezen.
De test kan haar bevindingen presenteren in visuele of tekstuele interpretaties om de besluitvorming te optimaliseren. Als u besluit om het ontwerp van uw website aan te passen voor commerciële activiteiten met winstoogmerk op basis van door Optimizely gesuggereerde alternatieven, dan zouden de wijzigingen alleen betrekking hebben op UX ontwerp aanpassingen en niet behoren tot de code.
Deze oplossing is een onmisbaar marketing attribuut als je de prestaties van jouw website en de activiteiten van jouw klanten op jouw online commerciële kanalen wilt evalueren, met een minimale inspanning en met de kritische informatieve resultaten.
Moz Pro
Moz Pro voorziet marketeers van gegevens die hun inspanningen om zoekindicatoren te optimaliseren verbetert en, als gevolg daarvan, jouw product of winkel posities in de automatische zoeksystemen verhoogt. Net als SEMrush, kan Moz Pro zoeksysteem gegevens aantonen met betrekking tot jou media en de activiteiten van jouw concurrenten. Deze informatie omvat keyword ranking analyse van links en trends geselecteerd voor een bepaalde periode.
Moz Pro is de beste tool voor marketinganalyse uitgevoerd door SEO-experts en digitale marketeers die van plan zijn om hun progressiestrategieën op zoeksysteemgebieden te maximaliseren. Deze software heeft een handig controlepaneel dat gemakkelijk beheerd kan worden door zowel analytische experts als beginners om de gevraagde outputs te ontvangen.
Fivetran
Deze oplossing is ontworpen voor marketeers en data analytics. Het is een hulpmiddel om marketinggegevens te verzamelen en te analyseren. Het integreert alle databases, API’s en andere tools in een enkele concentrator om het hele beeld van informatiestromen te kunnen volgen. Het heeft een geschikte en ongecompliceerde interface, zodat gebruikers geen specifieke technische ervaring of kennis nodig hebben om door het controlepaneel te navigeren.
Wat prijzen betreft, zijn de kosten voor Fivetran diensten gematigd en afhankelijk van beveiliging, uitbreidbaarheid, ondersteuning, connectoren en gebruikers, en andere analyse parameters. Bovendien biedt dit platform een gratis proefversie van 14 dagen om alle voordelen en mogelijkheden voor uw bedrijf uit te proberen.
Over het geheel genomen is een gedetailleerde beoordeling van marketingactiviteiten, financiële operaties, klanten en verkoop een rationele investering voor toekomstige ontwikkeling. Bovendien biedt Fivetran een optie voor database replicatie waarmee on-premise en cloud databases snel en eenvoudig kunnen worden gecentraliseerd.
Adestra
Adestra is een marketing tool voor het automatiseren van e-mailing diensten die marketeers helpen bij het initiëren van gerichte e-mailing evenementen met behulp van platform-aangeboden patronen. Deze marketing analytics software is ontwikkeld om de effectiviteit van de promotiecampagnes te verduidelijken. Deze dienst stuurt ook automatische meldingen.
Gebruikers kunnen genieten van een verscheidenheid aan goed samengestelde voorbeelden die zijn geoptimaliseerd om te voldoen aan de verwachtingen van internet- en mobiele klanten. Met deze online marketing manager kunt je eersteklas gegevens verzamelen die de betrokkenheid van klanten vergroten.
Insightly
Insightly is een marketing analytics tool gespecialiseerd in CRM oplossingen en diepgaande marketing automatisering. Deze tool levert exclusieve diensten gericht op het creëren van nieuwsbrieven en promotionele e-mails. Het biedt feedback mogelijkheden met behulp van landing pages en ingebouwde formulieren.
Insightly helpt marketeers ook bij het analyseren en visualiseren van de ideeën van hun klanten door middel van een geavanceerde analytische aanpak. Deze analytics software ondersteunt online en mobiele apparaten tegelijk en heeft geen problemen met de integratie met welke omgeving en besturingssystemen dan ook.
Het technisch georiënteerde platform ordent customer journeys die bestaan uit next-best-action stappen richting uw bedrijfsproducten. Ook kun je jouw klanten en producten segmenteren op basis van gedetailleerde informatie-outputs om de huidige en toekomstige verkoop te optimaliseren. Het andere marketing voordeel van deze software zijn intelligente campagnes, die een effectieve voorbereidende planning omvatten om succesvolle evenementen te ontwikkelen en interactieve dashboards en rapporten om de ontvangen prestaties te beoordelen.
BuzzSumo
BuzzSumo is een online marketingplatform voor analyse van mediakanalen en gegevensverzameling voor contentmarketing. Dergelijke acties helpen de marketing specialist nieuwe ideeën te genereren, hun materiaal te creëren, consumptie beïnvloedende inhoud te vinden en effectiviteit indicatoren van de geposte informatie te volgen.
Deze marketing analytics software bestaat uit vier tools: content zoeken, de evaluatie ervan, het opsporen van beïnvloedende kanalen en personen, en content tracking. Content zoeken als onderdeel van SEO analytics omvat alle mogelijke manieren om de vereiste gegevens te vinden: trefwoorden, onderwerpen, FAQ’s, enz. Deze acties zijn toegestaan dankzij een reeks filters die beschikbaar zijn in BuzzSumo. Content analytics via deze software is een scan van talrijke materialen en berichten om unieke inhoud te genereren. Dit proces bestaat uit het zoeken naar de identiteit van de inhoud, de analyse van de inhoud van de concurrenten en de vergelijking van de inhoud per periode.
Ninjacat
Ninjacat, van Japanse origine, is een veelzijdig marketing analytics platform en een uitstekende oplossing om rapporten samen te stellen, business promotie activiteiten te monitoren, en verschillende oproepen te volgen. Ninjacat werd ontwikkeld als een tool voor digitale marketingagentschappen en bekleedt een leidende positie in de rangschikking van marketinganalysetools dankzij de eenvoud en omvang van de integratie.
Google AdWords, Google Analytics, Bing Ads, DSP, CRM, CallRail, Facebook Ads, Google Search Console, enz., is geen uitputtende lijst van platformen die hun inzichten effectief synchroniseren met Ninjacat.
Deze software is fantastisch in het voorbereiden van rapporten over inhoud advertenties en PPC-analyse, en breidt zijn supervisie uit voor sociale media, SEO-tools, zoeksystemen, enz. Het voorziet je ook van informatieve panels en White Label rapporten die betrouwbare, precieze en real-time informatie delen met jouw klanten via alle beschikbare gadgets. Een van de operationele doelstellingen voor zo’n productieve data-analyse machine is het opschalen van uw bedrijfsactiviteiten en het bestrijken van nieuwe segmenten.
De Ninjacat monitoring omvat budget en event tracking om het prijs- en marketingbeleid van de onderneming te optimaliseren. Inderdaad, deze tool analyseert taken in detail.
Alooma
Deze marketing analyse tool is het zeker waard om genoemd te worden in de top 20 beste analytische e-commerce tools. Onder zijn voordelen zijn:
Uitgebreide integratie. Het kan tientallen gegevensbronnen integreren voor het analyseren van verkoop, marketingdiensten, transactionele databases, SDK’s, enzovoort,
End-to-end beveiliging. Dit bewegingsplatform garandeert zijn klanten dat hun gegevens veilig worden geïntegreerd in BigQuery,
Transparantie van de pijplijn. Verschillende grafieken en dashboards stellen u in staat om gebeurtenissen en producten in real time te monitoren, zodat u eventuele fouten of veranderingen in het verkeer kunt opvangen,
Mapping gemakkelijk gemaakt. De aangeboden mogelijkheden bieden gebruikers volledige en aanpasbare controle.
Dit platform is uitzonderlijk productief; je hoeft dus niet na te denken over API’s, SQL, code engines en andere details om een volledig beeld te krijgen van de bedrijfstoestand. Sterker nog, Alooma doet het zelf en presenteert je slechts een kwalitatief resultaat.
Adverity
Adverity is een tool die gegevens analyseert en rapporten genereert op basis van artificiële intelligentie, waarbij marketinggegevens automatisch worden verzameld en samengebracht met behulp van integratiemodules.
Dankzij deze modules kunnen gebruikers beschikken over rapporten, dashboards en zichtbaarheid producten om tendensen en trends te ontdekken na het lanceren van promotiecampagnes of productlijnen.
Met Adverity kunt je informatie verzamelen uit partnerkanalen, web-tracking tools, offline bestanden, publieksmeetsystemen en andere bronnen.
Deze marketing analytics tool monitort SEO activiteiten via inhoud evaluatie en aanbevelingen om een aantal aantrekkelijke benaderingen bij te werken. Adverity is de ultieme oplossing voor specialisten op het gebied van bedrijfsprognoses, omdat de geavanceerde versie helpt bij het bouwen van verschillende modellen, scenario’s en datavoorspellingspunten die de ontwikkeling van eCommerce-business kunnen verbeteren.
Er is geen vaste vergoeding, wat gebruikers aantrekt. Je betaalt alleen voor een aantal bronnen die nodig zijn om te integreren.
Supermetrics
Met Supermetrics kun je het genereren van rapporten automatiseren en de resultaten naar de door je gewenste locatie verzenden. Dit cloud ETL-platform verzamelt en analyseert jouw marketinggegevens met behulp van API-interfaces en stuurt ze naar de databank. Ook kwalificeert het als een zichtbaarheid, rapportage, en business analytics tool.
Integratie met Google Analytics en Google Ads is geen groot probleem voor Supermetrics vanwege de functionele mogelijkheden. Het werkt ook efficiënt met Google Data Studio.
Zoals veel marketing analyse tools biedt dit platform verschillende visuele gegevens tolken en dashboards om de marketingeffectiviteit voor een bepaald product, evenement of publieksactiviteiten te beoordelen.
Datorama
Datorama stelt bedrijven in staat om marketinggegevens uit verschillende kanalen te consolideren, die bedrijven en regio’s kunnen sorteren. De uitgebreide rapporten en dashboards zullen een nuttige adviseur worden om beslissingen te nemen.
De integratie van dit platform in Marketing Cloud verbetert verschillende prestatieposities:
Verenigde ruimte. Nu is de evaluatie van de aankooptrechters productiever, omdat men niet op talrijke kanalen en media hoeft te klikken om gedetailleerde informatie te verzamelen. Ook realiseert het bedrijf zich de financiële voordelen die voortvloeien uit de vervanging van een aparte marketingafdeling door een goed ontwikkelde tool,
Real-time synchronisatie. Datorama onderscheidt zich van concurrenten door een unieke eigenschap: het haalt elke twintig minuten data op uit alle gesynchroniseerde API interfaces. De tijd om een kort rapport te ontvangen wordt dus korter, en marketeers hoeven niet te wachten tot het einde van de werkdag,
Meer gegevens. De verenigde data koppelingen met CRM, Google Analytics 360, en andere betaalde mediums, waaronder premium zoeksystemen, social media, grote aankopen, etc., stellen Datorama in staat om de betrokkenheid van potentiële klanten en de groei van de aankooptrechter te optimaliseren,
Beschikbare zichtbaarheid middelen. Interactieve grafische interpretaties van analytische resultaten helpen de datalezers de belangrijkste punten te vangen voor product-, verkoop-, of publieksoptimalisatie. Deze dashboards kunnen exacte verzoek outputs leveren en filteren alleen de essentiële gegevens.
Hoe kun je al jouw marketinggegevens op één plaats vastleggen?
Een wereldwijde zoektocht kan je veel resultaten opleveren die verschillende marketing analyse-instrumenten aanbevelen. Het vinden van een productief platform vergt echter weinig inspanning. Het belangrijkste beslissende argument is de mogelijkheid om alle marketinggegevens op één plaats vast te leggen en verschillende kanalen te verwerken. Een dergelijke uitgebreide analyse omvat enorme hoeveelheden informatie en vangt veranderingen in het gedrag van klanten op die alle gepresenteerde business funnels bezoeken.
Dit multifunctionele platform is AdScale, een competitieve maar performante software oplossing die jouw bedrijf een unieke marketing cloud biedt.
Integratie met AdScale digital marketing analytics tool opent voordelige mogelijkheden zoals:
Controleer de gegevensstroom op één plek,
Beheer datagestuurde kanalen, waaronder social media en web analytics, om de marketingattributen te optimaliseren,
Volg alle veranderingen en modificaties voor drie poten van marketing analytics (klant, conversaties en gebeurtenissen),
Gedetailleerde rapporten maken zonder doublures of omissies die het analytische proces zouden kunnen bederven,
Zorg voor visuele effecten via dashboards en grafieken om informatie nauwkeuriger te begrijpen,
Synchroniseer uw activiteiten en verminder de werklast bij het verwerken van verschillende gegevensbronnen zonder dat u verschillende platforms of gegevensopslagplaatsen hoeft aan te klikken,
Schaal uw eCommerce business op en optimaliseer overnames.
Om volledig te voldoen aan de bovenstaande functies, zou elke e-commerce merchant een gratis proefperiode kunnen uitproberen. Na het voltooien van die periode, biedt AdScale een aantal prijsopties, afhankelijk van het aantal kanalen en de schaal doelen van het bedrijf.
FAQ
Wat moet ik zoeken in eCommerce analytics?
eCommerce analytics is jouw weg naar succesvolle bedrijfsontwikkeling. Markttendensen, klantgedrag, acquisities, B2C interacties, en betaalde marketing activiteiten zijn bronnen van waardevolle informatie die jouw inkomsten beïnvloeden. Je moet dus bijzondere aandacht besteden aan belangrijke statistieken die je een volledig beeld geven van de werkelijke staat van het bedrijf.
Waarom is Analytics belangrijk?
eCommerce analytics betekent datagestuurde inzichten die de positieve en negatieve interacties van klanten met jouw website of mobiele apps laten zien. De resulterende rapporten of analytische bevindingen vestigen jouw aandacht op punten die moeten worden bijgewerkt, gewijzigd of verwijderd als je jouw marketingproducten aantrekkelijk wilt houden voor het doelpubliek.
hoe gebruikt e-commerce klantengegevens?
Klantgegevens zijn een bron voor de verbetering van bedrijfsactiviteiten. Voorkeuren en eisen van de huidige klanten zijn essentieel om jouw producten en diensten en jouw prijsbeleid klantgerichter te maken. Op die manier kun je nieuwe kansen introduceren en productieve marketingcampagnes ontwikkelen voor de groei van jouw publiek.
Met welke tools of systemen werk je in ecommerce Analytics?
Om marketing analytics activiteiten productiever en budget-veiliger uit te voeren voor jouw eCommerce bedrijf, kun je gebruik maken van gespecialiseerde tools en systemen, gratis of betaald, vermeld in deze blog. Voordat je deze nuttige software installeert, moet je er echter zeker van zijn dat het platform aan al jouw verwachtingen voldoet en alle mogelijke marketing gegevensbronnen dekt voor een gedetailleerde analyse.
wat zijn voorbeelden van marketing analytics?
Er zijn drie poten van marketing analyse: gegevens, marketing evenementen of campagnes, en analytics als acties. Al deze pijlers vormen een basis voor een uitgebreide beoordeling van de voortgang van eCommerce-bedrijven en de effectiviteit van soorten marketinganalyses, waaronder web, sociale media, technologische attributie, e-mailing en SEO-toezicht.